Tworzenie kopii zapasowych za pomocą programu Synkron
Backup danych w najprostszym przypadku polega na kopiowaniu plików do drugiej lokalizacji. Takie postępowanie wymaga przesłania przez sieć lub zapisania na dysku całego backupowanego zbioru informacji. Szybszym rozwiązaniem jest synchronizacja, czyli kopiowanie tylko tych plików i katalogów, które są nowe lub zmienione od czasu ostatniej kopii zapasowej.
Rys. Określanie parametrów synchronizacji w Synkronie
Na każdej zakładce możesz ustawić inne parametry synchronizacji i używać ich w zależności od swoich potrzeb. Zacznij od wskazania na domyślnie utworzonej zakładce Sync #1 folderów, które będą ze sobą synchronizowane. Musisz wpisać w okienku po lewej stronie umowną nazwę katalogu oraz (po prawej stronie) ścieżkę (możesz pomóc sobie przyciskiem Przeglądaj). Możesz zsynchronizować minimum dwa foldery, kolejne dodasz klikając znak plus po lewej stronie.
Teraz możesz kliknąć Analiza,aby przetestować, co dokładnie się stanie – i ewentualnie doprecyzować swoje ustawienia. Gdy masz pewność, że zakładki są ustawione zgodnie z Twoimi wymaganiami, wciśnij Synchronizuj. Po wybraniu z menu Plik polecenia Synchronizuj wszystko dokonasz synchronizacji wszystkich zakładek (tabów) na raz.