Rys. 1. Fragment przykładowej bazy klientów
Aby umieścić kod pocztowy i miasto w oddzielnych komórkach, proponujemy, byś zastosował jeden z dwóch sposobów.
Sposób 1
1. Wpisz do komórki E2 następującą formułę:
Otrzymałeś od swojego współpracownika bazę teleadresową klientów firmy. Potrzebujesz przeprowadzić prostą analizę tych danych, ale okazuje się, że zostały one nieprawidłowo wpisane. Chciałbyś pogrupować (przefiltrować) rekordy względem miejsca prowadzonej działalności, ale niestety kod pocztowy został umieszczony w jednej komórce razem z nazwą miejscowości. Jeśli wpisów byłoby kilkadziesiąt, to mógłbyś poświęcić parę minut i ręcznie porozdzielać dane. W przypadku kilkuset wierszy to zadanie okaże się niezwykle pracochłonne. Proponujemy Ci zastosowanie jednego z dwóch przedstawionych rozwiązań. Od teraz rozdzielenie danych nie będzie stanowić już najmniejszego problemu i zajmie Ci mniej niż jedną minutę!
Sposób 1
1. Wpisz do komórki E2 następującą formułę:
Wskazówka
Jeśli formułę chcesz przenieść poniżej do wielu tysięcy komórek, to proponujemy Ci zastosowanie najszybszego sposobu wykonania tej czynności. Kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy „uchwyt wypełniania” w prawym dolnym rogu zaznaczonej komórki z formułą, a nazwy miast zostaną w mgnieniu oka rozdzielone. Ten sposób możesz zastosować w bardzo wielu innych zadaniach (np. numerowanie listy), pamiętaj jednak, że komórki zostają wypełnione tylko wtedy, gdy w kolumnie sąsiadującej bezpośrednio po lewej lub prawej stronie znajdują się dane.
Sposób 2
1. Zaznacz wszystkie komórki zawierające kody pocztowe i nazwy miast (D2:D11).
4. W kroku drugim, w grupie opcji Ograniczniki (w wersji Excela 2000 - Separatory), zaznacz Spacja i przejdź do ostatniego kroku (Dalej).
6. Kliknij przycisk Zakończ, a dane zostaną rozdzielone zgodnie z założeniami.
3. Rozwiń więc listę i wybierz interesujące Cię miasto. Gotowe!
2024 © Wiedza i Praktyka
Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.