Excel na gorąco cz. 1

Zapewne niektórzy z Was doświadczyli już ograniczenia związanego z limitem możliwych do cofnięcia kroków. W przypadku gdy chcecie prześledzić rozwój pracy czy też po prostu wrócić do wcześniej wykonanych czynności, cofając się o 20 i więcej kroków, napotykacie na barierę, która wyraża się w szesnastu możliwych do zapamiętania przez program czynności. W tym wypadku wszystkie pozostałe czynności (po ostatnich szesnastu) przepadają i nie możecie już do nich wrócić. Aby ominąć tę niedogodność, przyjrzyjcie się poniższym wskazówkom:

Jak poradzić sobie z limitem możliwych do cofnięcia kroków?

1. Uruchomcie program Excel i w menu Start wybierzcie opcję Uruchom, a następnie wpiszcie polecenie regedit i zakończcie operację, klikając na przycisk OK. Operacja ta pozwoli Wam wejść do Edytora rejestru, w którym wykonacie kilka ustawień pozwalających zwiększyć liczbę możliwych do cofnięcia kroków.

2. Już w oknie Edytora rejestru wybierzcie następujące klucze: HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Office/10.0 (liczba ta określa zainstalowaną wersję Office'a w Waszym systemie operacyjnym, np. dla Office'a 2003 będzie to wersja 11.1, a dla Office'a 97 8.0). Następnie wybierzcie opcję Excel/Options (dla MSOffice'a 200/XP/2003) lub Microsoft Excel (dla MSOffice'a 97).

3. Po wybraniu wcześniej omówionych opcji kliknijcie z paska zadań opcję Edycja/Nowy/Wartość DWORD. W Edytorze rejestru, po jego prawej stronie pojawi się nowa nazwa: Nowa wartość #1. Następnie kliknijcie podwójnie na nowo powstałą nazwę, a na ekranach Waszych monitorów pojawi się okno Edytowanie wartości DWORD, w którym zaznaczcie pole wyboru Dziesiętny. Teraz wystarczy w polu Dane wartości wpisać liczbę czynności, do których będzie można się cofnąć podczas pracy z programem Excel.

Zbyt duża liczba możliwych do cofnięcia kroków może bardzo obciążyć pamięć Waszego komputera. W tym wypadku zalecamy ostrożność i niezwiększanie liczby możliwych cofnięć o ponad 100 kroków.

Jak szybko i prosto obliczać działania na potęgach i pierwiastkach w programie Excel?

Excel jest programem stworzonym do obliczeń. Podczas pracy z Excelem najczęściej się wykorzystuje proste działania oparte na odejmowaniu, dodawaniu, mnożeniu czy też dzieleniu. O ile jednak wyżej wymienione działania bardzo łatwo zapisać i obliczyć w komórce arkusza kalkulacyjnego, o tyle działania oparte na potęgowaniu lub pierwiastkowaniu należą do znacznie bardziej skomplikowanych. Aby nie łamać sobie głowy nad ich obliczaniem i zaoszczędzić czas, możecie skorzystać z szybkiego i prostego sposobu opierającego się na wykorzystaniu znaku ^. W tym celu zapoznajcie się z poniższymi wskazówkami:

1. Uruchomcie program Excel i wybierzcie komórkę arkusza, w którym chcecie dokonać obliczeń. Aby sprawnie obliczyć np. 4 do potęgi 4, wystarczy w komórce zapisać: 4^4 i nacisnąć klawisz Enter, a wynik (16) zostanie natychmiast wyświetlony.

2. W przypadku działań opartych na pierwiastkowaniu w wybranej przez Was komórce musicie zapisać np.: 16^(1/4) i nacisnąć klawisz Enter, a działanie zostanie natychmiast przez program obliczony.

Jak w arkuszu kalkulacyjnym wyświetlać formuły?

Czasami zdarzają się sytuacje, w których zależy Wam na obejrzeniu wszystkich czy też większości formuł działań użytych w komórkach arkusza kalkulacyjnego. Domyślne ustawienia programu Excel pozwalają Wam obejrzeć naraz tylko jedną formułę wskazanej przez Was komórki na pasku formuł. Aby zobaczyć zapis wszystkich formuł użytych w danym arkuszu, trzeba będzie zmienić ustawienia Excela. W tym celu przyjrzyjcie się poniższym wskazówkom:

1. Uruchomcie program Excel i wybierzcie z menu Narzędzia pozycję Opcje/Widok. W tabeli Opcje okna zaznaczcie pole wyboru Formuły, a następnie kliknijcie na przycisk OK. Teraz wszystkie wyniki w poszczególnych komórkach arkusza będą przedstawione w postaci formuł. Jeśli zechcecie powrócić do domyślnego stanu ustawień, wystarczy, że odhaczycie pole wyboru - Formuły.

2. Istnieje drugi i przy tym znacznie szybszy sposób przełączania arkusza na tryb pokazywania formuł. Wystarczy posłużyć się kombinacją klawiszy Ctrl plus ~ (znak tylda). Po wciśnięciu wcześniej wymienionej kombinacji klawiszy zostanie natychmiastowo włączony tryb pokazywania formuł. Aby powrócić do stanu poprzedniego, wystarczy ponownie wcisnąć kombinację klawiszy Ctrl plus ~.

Dawid Frankowski

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Skuteczne narzędzia do wykrywania uszkodzonych podzespołów

pobierz

Wykrywanie i usuwanie niechcianych programów

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 49636 )

Array ( [docId] => 49636 )
Array ( [docId] => 49636 )