1. Z menu Plik wybierz polecenie Wyślij do/Adresat poczty. Możesz także kliknąć ikonę Poczta e-mail, która domyślnie znajduje się na pasku narzędziowym obok polecenia Zapisz.
Zauważ, że Excel automatycznie wstawił w polu Temat nazwę skoroszytu, w którym aktualnie znajduje się arkusz z harmonogramem.
2. W pole Do wpisz adresy e-mailowe osób, do których harmonogram ma zostać wysłany, a w polu Wprowadzenie dodaj swój komentarz do tej wiadomości.
Rys. 1. Wysyłanie arkusza z poziomu Excela
3. Kliknij przycisk Wyślij ten arkusz. Dodatkowe pola obsługujące pocztę zostaną automatycznie ukryte.
Gdy ponownie uruchomisz polecenie z kroku 1, zauważysz, że pojawiła się informacją o dacie i godzinie wysłania pliku.
Rys. 2. Komunikat wyświetli się po wysłaniu arkusza
Uwaga
Jeśli masz problemy z wysyłaniem arkusza, koniecznie sprawdź poprawność działania programu pocztowego.
Szybkie wysyłanie skoroszytu mailem
Właśnie skończyłeś przygotowywać harmonogram prac na najbliższe dni i chciałbyś go wysłać mailem do swoich współpracowników. Aby to zrobić bardzo szybko, bez konieczności zamykania skoroszytu, otwierania programu Outlook i wstawiania załącznika, proponujemy wysłać plik bezpośrednio z poziomu Excela. Skorzystaj z poniższego triku.