Zabezpieczenie skoroszytu przed otwarciem

Często się zdarza, że w arkuszach umieszczane są dane mające istotne znaczenie dla działalności firmy. Warto je zabezpieczyć, aby nikt niepowołany nie miał do nich dostępu. Prostym i skutecznym rodzajem ochrony jest nadanie hasła zabezpieczającego przed otwarciem skoroszytu. Jeśli chcesz wiedzieć, jak je założyć, skorzystaj z poniższego sposobu.

Hasło możesz nadać przy zapisie skoroszytu na dysku komputera:


1. Z menu Plik wybierz polecenie Zapisz jako.

2. W prawym górnym rogu okna, które się pojawi, rozwiń listę Narzędzia i wybierz Opcje ogólne.
3. Pojawi się kolejne okno Opcje zapisywania. W polu Hasło ochrony przed otwarciem wpisz hasło i kliknij OK.

 



Rys. 1. W tym oknie definiujesz hasło zabezpieczające przed otwarciem

Excel poprosi jeszcze o potwierdzenie hasła. Gdy zatwierdzisz OK i zapiszesz plik, ochrona zostanie uaktywniona. Przy próbie otwarcia skoroszytu pojawi się okno dialogowe widoczne na rysunku 2.


Rys. 2. Bez podania hasła otwarcie skoroszytu będzie niemożliwe

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Skuteczne narzędzia do wykrywania uszkodzonych podzespołów

pobierz

Wykrywanie i usuwanie niechcianych programów

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 49543 )

Array ( [docId] => 49543 )
Array ( [docId] => 49543 )