Odzyskiwanie znikających wiadomości e-mail

Po kolejnym uruchomieniu Outlook Expressa można z przerażeniem odkryć, że zniknęła pokaźna część albo nawet wszystkie wiadomości e-mail, mimo że nie były kasowane. Spokojnie, prawie na pewno nie zostały utracone.

W tym programie wiadomości e-mail są przechowywane w plikach DBX. Jeden plik DBX odpowiada jednemu folderowi z wiadomościami. Możesz mieć np. plik Skrzynka odbiorcza.dbx, a jeśli utworzyłeś podfoldery, to będziesz miał także pliki, takie jak Sklep.dbx czy Korespondencja z Markiem.dbx. Ze względów technicznych Outlook Express nie może jednak powiększać jednego pliku w nieskończoność. Jeżeli trzymasz bardzo dużo wiadomości w Skrzynce odbiorczej niepodzielonej na foldery, to plik Skrzynka odbiorcza.dbx zostanie w pewnym momencie przez Outlook Express „zamknięty”, a otwarty zostanie nowy plik Skrzynka odbiorcza(1).dbx, w której będą umieszczane nowsze e-maile. Outlook Express nie wyświetli Ci jednak wiadomości z obu tych plików, a jedynie tego nowszego - taka jest najczęstsza przyczyna „zniknięcia” Twoich e-maili.

Rys. Przykładowa lista plików DBX
Sprawdź więc, czy w znanym Ci już folderze przechowywania poczty jest plik Skrzynka odbiorcza (1).dbx o niewielkim rozmiarze. Jeżeli znalazłeś ten plik, skasuj go i zmień nazwę pliku Skrzynka odbiorcza.dbx na Skrzynka odbiorcza (1).dbx.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Skuteczne narzędzia do wykrywania uszkodzonych podzespołów

pobierz

Wykrywanie i usuwanie niechcianych programów

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 47186 )

Array ( [docId] => 47186 )
Array ( [docId] => 47186 )