Połączenie sieciowe wydaje się działać bardzo wolno

Twoje połączenie sieciowe wydaje się znacznie wolniejsze, niż powinno być. Może to mieć wiele różnych przyczyn. Począwszy od takich jak zbyt duża odległość między routerem a komputerem, niesprawne kable albo urządzenia, zakłócenia spowodowane przez urządzenia elektryczne, aż po problem z linią telekomunikacyjną (lub telewizji kablowej) i ograniczenia przepustowości serwerów, z którymi chcesz się połączyć.

Wina za zbyt wolne połączenie może również leżeć po stronie Twojego dostawcy usług internetowych. Jeśli masz takie przypuszczenia i chciałbyś zgłosić reklamację jakości usług, dobrze jest wcześniej upewnić się, czy rzeczywiście połączenie jest zbyt wolne, czy jest to tylko Twoje subiektywne wrażenie. Gdy postępowałeś zgodnie z wcześniejszymi wskazówkami i wyeliminowałeś wszelkie możliwe przyczyny w swoim komputerze, urządzeniach i okablowaniu, możesz przetestować prędkość swojego łącza dzięki specjalnie do tego stworzonym stronom internetowym.

Jak wykonać szybki i prosty test, opisujemy na przykładzie serwisu www.speedtest.net:

  • Jeśli masz kilka komputerów, to w pierwszej kolejności upewnij się, że tylko jeden komputer w tej chwili korzysta z połączenia internetowego - najprościej wyłącz wszystkie inne komputery.
  • W komputerze, w którym chcesz sprawdzić prędkość łącza, pozamykaj wszystkie programy, które mogą korzystać z połączenia internetowego (najlepiej zamknąć wszystkie uruchomione aplikacje - niektóre z nich niekiedy automatycznie sprawdzają dostępność aktualizacji). Działanie programów korzystających z Internetu w czasie wykonywania testu może zaniżyć jego wyniki.
  • Otwórz przeglądarkę internetową, wpisz w pasku adresowym: www.speedtest.net i naciśnij [Enter]. Otworzy się strona internetowa wyglądająca jak na ilustracji poniżej.
Rys. Strona początkowa speedtest.net
  • Kliknij napis Begin test na środku okna - automatycznie rozpocznie się test prędkości Twojego łącza.
  • Po zakończonym teście pokażą się wyniki Download speed i Upload speed (prędkość pobierania i prędkość wysyłania). Jeśli wartości wykazane przez test w znaczny sposób odbiegają od tego, co deklaruje w umowie dostawca usług, należy zgłosić reklamację.

 

W zależności od pory dnia Twoje wyniki testów mogą się znacznie różnić od siebie. W godzinach, w których z Internetu korzysta więcej użytkowników, wyniki testu częstoto bywają gorsze. Wynika to zarówno z ograniczeń technicznych serwerów, z którymi się łączysz przez Internet, jak i samej sieci telekomunikacyjnej.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Skuteczne narzędzia do wykrywania uszkodzonych podzespołów

pobierz

Wykrywanie i usuwanie niechcianych programów

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 47307 )

Array ( [docId] => 47307 )
Array ( [docId] => 47307 )