Achievo 1.3.RC1

Achievo to opensourcowy (licencje GNU GPL, LGPL i Qt), napisany w PHP system łączący cechy narzędzia do zarządzania projektami (PM, ang. Project Management) i kontaktami z klientami (CRM, ang. Customer Relationship Management). Jest przeznaczony dla wielu użytkowników i wielojęzyczny – ma m.in. angielską, polską, francuską, niemiecką, włoską, norwerską, szwedzką, rosyjską, duńską i hiszpańską wersję językową.

Zacznijmy od zarządzania projektami. Achievo pozwala nam na tworzenie dowolnej liczby projektów posiadających zadania i status (stan ukończenia) oraz zarządzanie planowaniem projektu we wszystkich fazach jego rozwoju. Możemy przypisać wykonawców zadań i wyznaczyć im konkretne role, takie jak manager, programista, grafik, pomoc techniczna, koordynator, itd. Warto wiedzieć, ze system pozwala nam na zarządzanie danymi wszystkich pracowników i innych wykonawców; obejmuje to również sprawy związane z ich rolą w strukturze zawodowej, czasem, który spędzili nad różnymi projektami czy formą współpracy (taką jak kontrakt, umowa o dzieło, zlecenie czy pracę, itd). Co więcej, każdego pracownika możemy przypisać do zdefiniowanego przez nas działu firmy.

Achievo będzie również bardzo pomocny w planowaniu i nadzorowaniu czasu wykonywania zadań. Pierwszym, co przychodzi tu na myśl, jest kalendarz, w którym możemy dokładnie oznaczyć datę i czas rozpoczęcia i zakończenia danego zadania, przeglądać rozpiskę prac w wybranym okresie czasu (m.in. dzień, tydzień i miesiąc), czy prowadzić listę spoktań i innych wydarzeń. W systemie Achievo równolegle funkcjonują kalendarze prywatne i grupowe (np. dla wszystkich wykonawców jakiegoś zadania czy uczestników danego projektu). Drugą istotną funkcją związaną z czasem jest rejestracja godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy przez konkretne osoby; do kolejnych należy sporządzanie raportów tygodniowych czy wykresów Gantta, które ilustrują zależności między zadaniami, stopień ukończenia każdego z nich oraz ogólny postęp projektu. Zadania to jednak nie wszystko: dla każdego projektu możemy również prowadzić listę nieskonkretyzowanych czasowo prac do wykonania (todo) czy luźnych uwag (notes), jak również danych konktaktowych rozmaitych osób i instytucji.

Przejdźmy teraz do funkcji związanych ze sprzedażą; Achievo pozwala nam na zarządzanie danymi klientów (obecnych i potencjalnych) oraz dostawców, zawieranie kontraktów i prowadzenie kampanii handlowych.
Zaletą Achievo jest również możliwość wypróbowania jego działania na stronie domowej projektu. W wersji 1.3.RC1 dodano opcję aktywacji i archiwizacji konktraktów, import danych pracowników i projektów z plików CSV, wybór języka interfejsu w panelu administracyjnym, funkcje CRM czy narzędzia do zarządzania zgromadzonymi w systemie dokumentami. Poprawiono również interfejs użytkownika, przede wszystkim pod względem funkcjonalności i podniesiono bezpieczeństwo aplikacji (m.in. przez danie nam możliwości ustalenia minimalnej długości haseł). Usunięto także sporo błędów, związanych m.in. z dodawaniem danych kontaktowych do projektów, wybieraniem projektów, sporządzaniem wykresów Gantta, obliczaniem dat rozpoczęcia i zakończenia zadania, a także z formatem szablonów, strukturą CSS-ów i wyglądem stron WWW.

 

http://www.achievo.org

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Skuteczne narzędzia do wykrywania uszkodzonych podzespołów

pobierz

Wykrywanie i usuwanie niechcianych programów

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 49185 )

Array ( [docId] => 49185 )
Array ( [docId] => 49185 )