Access – Publikowanie na stronach WWW

Aplikacja Access oddaje Wam do dyspozycji kilka metod publikowania informacji w sieci, dzięki którym będzie mogli udostępnić w sieci szereg informacji, takich jak katalogi produktów (ceny, opisy), dane o sobie czy też własnym przedsiębiorstwie. W haśle tym dowiecie się: · Jak publikować strony statyczne? · Jak publikować strony dynamiczne? · Jak publikować strony dostępu? · Jak publikować pliki XML?

1. Publikowanie stron dostępu

W stronach dostępu do danych umożliwiają Wam stałą interakcję z danymi za pośrednictwem Internetu. W stronach tych możecie grupować rekordy w odpowiedniej kolejności (np. według roku) i udostępniać użytkownikom dane.

2. Statyczne strony WWW

Statyczne strony WWW należą do najprostszych metod publikacji, w których wystarczy wyeksportować interesujący Was obiekt bazy danych do pliku HTML. Zawartość statycznych stron WWW nie ulega zmianie. Zmianę zawartości strony możecie dokonać wyłącznie poprzez edytor tekstu lub specjalistyczne narzędzie do tworzenia stron WWW. Do utworzenia strony WWW możecie posłużyć się szablonami, dzięki którym możecie ujednolicić wygląd strony. Aby opublikować statyczną stronę WWW przyjrzyjcie się poniższym wskazówką:


· Uruchomcie program Access i otwórzcie interesujący Was obiekt.


· Z paska zadań wybierzcie opcje Plik/Eksportuj. Na ekranach Waszych monitorów pojawi się okno Eksportowanie do. W oknie wybierzcie katalog, w którym chcecie umieścić statyczną stronę i zapiszcie jej nazwę w polu Nazwa pliku.

· Następnie klikacie na przycisk Zapisz jako typ, z lity wybieracie opcję Dokumenty HTML i zaznaczacie pole wyboru Zapisz sformatowany. Operację kończycie przyciskiem Eksportuj.

 


· Otworzy się okno Opcje wyjścia HTML, w którym klikacie na przycisk Przeglądaj. Następnie przechodzicie do katalogu zawierającego szablony i klikacie OK.


· W naszej wersji instalacyjnej programu Access szablony znajdują się w C:Program FilesMicrosoft OfficeXPTemlates1045.

3. Dynamiczne strony WWW

Dynamiczne strony WWW (Active Serwer Pages z rozszerzeniem .asp) generowane są na bieżąco i zapisane są w języku Visual Basic Script. Dzięki tego typu stronom uzyskujecie stale aktualne informacje na temat bazy danych. W przeciwieństwie do statycznych stron WWW będziecie musieli podać kilka dodatkowych informacji natury uwierzytelniającej.


· Uruchomcie program Access i otwórzcie interesujący Was obiekt.


· Z paska zadań wybierzcie opcje Plik/Eksportuj. Na ekranach Waszych monitorów pojawi się okno Eksportowanie do. W oknie wybierzcie katalog, w którym chcecie umieścić statyczną stronę i zapiszcie jej nazwę w polu Nazwa pliku.

· Następnie z rozwijanej listy Zapisz jako typ wybieracie opcję Microsoft Active Serwer Pages i klikacie na przycisk Eksportuj.


· Na ekranach Waszych monitorów pojawi się okno Opcje wejścia stron serwera Microsft Active, w którym klikacie na przycisk Przeglądaj, a następnie dokonujecie wyboru szablonu (C:Program FilesMicrosoft OfficeXPTemlates1045)


· Następnie wpisujecie w polu Nazwa źródła danych nazwę obiektu, użytkownika i hasło, które pozwoli Wam uniknąć ingerencji osób nie upoważnionych. Na koniec wpisujecie URL (adres sieciowy strony WWW) i klikacie OK.

4. Publikowanie stron dostępu

Strony dostępu do danych umożliwiają Wam stałą interakcję z danymi za pośrednictwem Internetu. W stronach tych możecie grupować rekordy w odpowiedniej kolejności (np. według roku) i udostępniać użytkownikom dane za pomocą list i tabel.

 


· Uruchomcie program Access, otwórzcie interesującą Was bazę danych, następnie kliknijcie na przycisk Strony.


· A ekranach Waszych monitorów pojawi się okno Kreatora stron, w którym klikacie dwukrotnie na pozycję Utwórz stronę dostępu do danych za pomocą kreatora.

· Z listy Tebele/Kwerendy wybieracie interesującą Was tabelę lub kwerendę, z której możecie dodać interesujące Was pola. Po dodaniu pól kliknijcie na przycisk Dalej.


· W tej części kreatora możecie grupować dane na stronie. Wyznaczacie nazwy pól, które posłużą Wam jako kryterium do grupowania. Po wyznaczeniu pól grupowania klikacie na przycisk Dalej.


· Następnie kliakacie na listę rozwijaną i wybieracie pole, według wartości którego chcecie sortować dane. Opcja Porządek sortowania pozwoli Wam przełączać się między sortowaniem pól w porządku rosnącym i malejącym. Po zakończeniu tej operacji klikacie przycisk Dalej.

· Na koniec wpisujecie nazwę strony i klikacie na przycisk OK.


5. Format XML (Extensible Markup Language)

Język XML koncentruje się na opisie znaczenia danych. Strukturę wyświetlanych danych na stronie generują pliki XML, XSD czy też XSL. Format XML pozwoli Wam zapisać dowolne dane w jednolity sposób, dzięki czemu będziecie mogli zimportować je przez inny system. Dane w dokumentach XML zawierają szereg informacji, takich jak atrybuty, typy czy nazwy pól. Do określenia sposobu, w jakim dane mają zostać wyświetlone w przeglądarkach posłużyć możecie się formatem XSL. Obiekt możecie również wyeksportować do pliku XSD, dzięki któremu będziecie mogli go wielokrotnie wykorzystać.

· Uruchom program Access i otwórz interesujący was obiekt.

· Z paska zadań wybierzcie opcje Plik/Eksportuj. Na ekranach Waszych monitorów pojawi się okno Eksportowanie do. W oknie wybierzcie katalog, w którym chcecie umieścić statyczną stronę i zapiszcie jej nazwę w polu Nazwa pliku.

 


· Następnie klikacie na przycisk Zapisz jako typ, z lity wybieracie opcję Dokumenty XML i zaznaczacie informacje, które mają zostać wyeksportowane w oknie Eksportowanie pliku XML. W opcji Zaawansowane możecie określić opcje eksportowania danych, schematu (XSD) lub prezentacji (XSL). Operację kończycie klikając na przycisk OK.

Dawid Frankowski

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Skuteczne narzędzia do wykrywania uszkodzonych podzespołów

pobierz

Wykrywanie i usuwanie niechcianych programów

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 49628 )

Array ( [docId] => 49628 )
Array ( [docId] => 49628 )