Zaznaczanie i kopiowanie fragmentów tekstu w programie Word
1. Uruchomcie program Word i wybierzcie sobie kawałek tekstu, który będziecie chcieli zaznaczyć.
2. Klikając i przytrzymując lewy przycisk myszy, wciśnijcie jednocześnie klawisz Alt i przytrzymując go, zaznaczcie wcześniej wybrany tekst do skopiowania.
3. W przypadku pionowego bloku tekstu wciśnijcie kombinację klawiszy Ctrl + Shift + F8, a następnie za pomocą klawiszy strzałek na klawiaturze zaznaczcie wybrany tekst w pionie i poziomie.
4. Na koniec wystarczy tylko skopiować tekst (Edycja/Kopiuj) i wkleić go w interesującym Was miejscu.
Oglądanie kilku stron dokumentu jednocześnie
Gdy przyjdzie Wam pisać większy tekst, może się okazać konieczny podgląd większej liczby stron dokumentu w edytorze Word. Taki całościowy podgląd napisanej pracy pozwoli Wam lepiej ocenić efekt pracy i wyłapać ewentualne niedociągnięcia. Program Word został wyposażony w przydatne narzędzie, dzięki któremu będziecie mogli obejrzeć nawet kilkanaście stron tekstu na monitorze. Jeśli chcecie się dowiedzieć, w jaki sposób obejrzeć kilka stron tekstu na monitorze Waszego komputera, przyjrzyjcie się poniższym wskazówkom:
1. Uruchomcie program Word i z menu głównego Widok wybierzcie polecenie Powiększenie.
2. Na ekranach Waszych monitorów pojawi się okno Powiększenie�, z którego wybieracie opcję Wiele stron z przedziału Zmień rozmiar.
3. Następnie kliknijcie na przycisk znajdujący się tuż pod opcją Wiele stron, a pojawi się okno, w którym będziecie mogli zdefiniować liczbę stron, które mają się pojawić na monitorze. W tym celu przytrzymujecie lewy przycisk myszy i zaznaczacie interesującą Was liczbę stron.
4. Na koniec kliknijcie na przycisk OK.
Szybkie zaznaczanie całych tabeli
Tabela należy do jednych z najciekawszych możliwości prezentowania danych w programie Word. O ile jednak znajdujemy dla niej wiele ciekawych zastosowań, o tyle to tabele mogą Wam sprawić wiele trudności, zwłaszcza jeśli chodzi o zaznaczenie w nich wszystkich danych. Jeśli chcecie poznać wyjście z tej kłopotliwej sytuacji, zapoznajcie z poniższymi wskazówkami:
1. Uruchomcie program Word, a następnie wybierzcie interesującą Was tabelę, którą zamierzacie zaznaczyć.
2. W celu zaznaczenia całej tabeli kliknijcie najpierw na jej dowolną komórkę. W następnej kolejności wyłączcie święcącą się diodę przy przycisku Num Lock, klikając na klawisz Num Lock.
3. Teraz tylko wystarczy wcisnąć kombinację klawiszy Alt + 5, aby zaznaczyć całą tabelę. Z paska narzędzi Format/Czcionka możecie dokonać zmian rozmiaru i rodzaju czcionki w zaznaczonej tabeli.
Dawid Frankowski