Konwertowanie arkusza kalkulacyjnego w tabelę
Program Writer umożliwia wstawienie do dokumentu tekstowego arkusz kalkulacyjny w formie tabeli. Arkusz może być większy od samego dokumentu tekstowego, a tabela może być rozciągnięta na kilka stron. W tym celu przyjrzyjcie się poniższym wskazówkom:
1. Uruchom program Calc, a następnie zaznacz interesującą Cię zawartość arkusza kalkulacyjnego.2. Kolejnym krokiem będzie wybranie dokumentu tekstowego i wybranie miejsca, w którym będziesz chciał umieścić arkusz. Po dokonaniu wyboru wybierz z menu głównego pozycję Edytuj/Wstaw zawartość.
3. Ne ekranie Twojego monitora pojawi się okno Wstaw zawartość, z którego wybierz opcję Tekst niesformatowany, a następnie kliknij na przycisk OK. Wybrana wcześniej zawartość arkusza kalkulacyjnego zostanie wstawiona do wybranego dokumentu tekstowego.
4. Teraz zaznacz dopiero co wstawiony arkusz i wybierz z menu głównego pozycję Narzędzia/Tekst/Tabela.
5. Na ekranie monitora pojawi się okno Konwertuj tekst na tabelę. Wybierz z niego opcję Tabulator z sekcji Separator w tekście. Teraz wystarczy, że klikniesz przycisk OK, a arkusz zostanie sformatowany na tabelę.
6. " Tak skonwertowana tabela zachowuje większość możliwości kalkulacyjnych programu Calc (np. wstawianie formuł i sum).
Dawid Frankowski
Zaloguj się, aby dodać komentarz
Nie masz konta? Zarejestruj się »