Ukryj w tabeli wszystkie wartości zerowe

Przygotowałeś wstępny raport podsumowujący kwartalną sprzedaż poszczególnych produktów. Nie dysponujesz jeszcze kompletnymi danymi i część produktów została sezonowo wycofana z obrotu, dlatego też przy niektórych z nich widnieją wartości zerowe. Aby je ukryć, możesz oczywiście dokonać zmiany ustawień w opcjach Excela, jednak wtedy zera ukryjesz w całym arkuszu, a Ty chcesz to zrobić w obrębie jednej tabeli. Skorzystaj z tego triku, a dowiesz się, jak to błyskawicznie wykonać, stosując Formatowanie warunkowe.


Rys. 1. Fragment raportu zawierającego wartości zerowe

Aby zera nie były w tabeli wyświetlane:


1. Zaznacz zakres komórek B4:C13 i z menu Format wybierz polecenie Formatowanie warunkowe...

2. Z pierwszej rozwijanej listy wybierz Wartość komórki jest, z kolejnej równa, a w polu obok wpisz 0 (rys. 2).
3. Kliknij przycisk Formatuj..., przejdź do zakładki Czcionka i zaznacz kolor biały.


Rys. 2. Poprawnie określony warunek formatowania

4. Na koniec zatwierdź oba okna przyciskiem OK.

Zera nadal znajdują się w komórkach, jednak są już niewidoczne.


Rys. 3. Wartości zerowe nie są wyświetlane

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Skuteczne narzędzia do wykrywania uszkodzonych podzespołów

pobierz

Wykrywanie i usuwanie niechcianych programów

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 49503 )

Array ( [docId] => 49503 )
Array ( [docId] => 49503 )