Prowadzisz w Excelu rejestr pobieranych zaliczek. Zawiera on informacje dotyczące daty pobrania i rozliczenia zaliczki, jej kwotę oraz dane pracownika. Bardzo często osoby pobierające zaliczki się powtarzają, dlatego aby uniknąć wielokrotnego wpisywania tych samych nazwisk, proponujemy wykorzystać pewne bardzo przydatne polecenie Excela. Za pomocą myszy lub skrótu klawiaturowego uaktywnisz listę, z której będziesz mógł wybrać wprowadzone wcześniej wartości.
Rys. 1. Przykładowy rejestr zaliczekAby szybko wprowadzić nazwisko Kowalski, wykonaj następujące czynności:
1. Zaznacz pierwszą pustą komórkę w kolumnie A i kliknij na niej prawym przyciskiem myszy (musi to być pierwsza pusta komórka pod ostatnia wypełnioną).
2. Z menu podręcznego wybierz polecenie Wybierz z listy.
3. Pojawi się rozwijana lista, na której możesz zaznaczyć żądane nazwisko bez potrzeby wpisywania.
Wskazówka
Listę możesz także uaktywnić, wciskając kombinację klawiszy lewy Alt + Strzałka w dół.
Rys. 2. Zamiast wpisywać jeszcze raz to samo nazwisko - wybierz je z listy!Uwaga
Wybieranie z listy możesz stosować tylko dla wartości tekstowych.