Zdalny dostęp przez Internet do plików w komputerze

Być może już się znasz tę sytuację. Będąc u przyjaciół lub w pracy potrzebujesz koniecznie jakiegoś pliku. Niestety znajduje się on w domowym komputerze. Mając nieco szczęścia i wiedzę z naszych porad, można uzyskać dostęp do własnych plików przez Internet.
Przygotowanie komputera:
  1. Prawym przyciskiem myszy kliknij symbol OneDrive w prawym dolnym rogu na pasku zadań. Z rozwijanego menu wybierz Ustawienia.
  2. W zakładce Ustawienia zaznacz opcję Zezwalaj na uzyskiwanie zdalnego dostępu do plików na tym komputerze za pomocą usługi OneDrive i zatwierdź OK.
Aby mieć dostęp do tak udostępnionych plików z dowolnego miejsca, muszą być spełnione dwa warunki. Po pierwsze, domowy komputer musi być włączony, po drugie mus być podłączony do Internetu. Jeśli któryś z tych warunków nie jest spełniony, przy odrobinie szczęścia może któryś z domowników będzie w domu i pomoże.
  1. Jeżeli te warunki są spełnione, to w dowolnym komputerze podłączonym do Internetu należy otworzyć przeglądarkę i wejść na stronę www.onedrive.com, aby zalogować się na swoje konto Microsoft.
  2. Z lewej strony w obszarze komputera należy kliknąć nazwę swojego komputera. W niektórych przypadkach trzeba wprowadzić kod dostępu. Następnie uzyskasz dostęp do wszystkich katalogów w swoim komputerze.
  3. Po zakończeniu zdalnego dostępu należy się wylogować, a następnie zamknąć odpowiednie okno przeglądarki.
 
 
Rys. 1. Wszystkie katalogi pojawią się w przeglądarce w postaci kafelków

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Skuteczne narzędzia do wykrywania uszkodzonych podzespołów

pobierz

Wykrywanie i usuwanie niechcianych programów

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 50005 )

Array ( [docId] => 50005 )
Array ( [docId] => 50005 )