Brak dostępu do Internetu

Jeśli używasz routera (zarówno przewodowego, jak i bezprzewodowego), pierwszą czynnością jest sprawdzenie, czy system Windows poprawnie połączył się z Internetem. Ikona połączenia sieciowego znajdująca się na pasku narzędzi, obok zegara sygnalizuje to, czy masz połączenie, czy nie. Gdy na ikonie widzisz czerwony krzyżyk, oznacza to, że w ogóle nie jesteś połączony z siecią. Natomiast żółty trójkątny znaczek w miejscu tej ikony oznacza, że masz połączenie z siecią, ale nie masz dostępu do Internetu.

W takim przypadku wykonaj następujące czynności:

  • Sprawdź lampki kontrolne routera i modemu. Jedna z nich powinna sygnalizować stan połączenia z siecią. Dobrze mieć przy sobie instrukcje obydwu urządzeń, ponieważ każde z nich może w różny sposób sygnalizować stan połączenia – czasem lampka świeci się w różnych kolorach, czasem mruga. Dzięki lampkom kontrolnym dowiesz się, czy jest sygnał w sieci, a jedynie Twoje urządzenia nie mogą się połączyć, czy w sieci nie ma sygnału i dlatego nie możesz uzyskać połączenia. Jeśli to w sieci nie ma sygnału, należy skontaktować się z dostawcą Internetu – tylko jego interwencja pomoże w takim przypadku.
  • Jeśli korzystasz z gniazdka telefonicznego, musisz stosować tzw. mikrofiltr – urządzenie podobne do pokazanego na rysunku 7. Mikrofiltr z jednej strony jest podłączony do gniazdka telefonicznego, a z drugiej ma dwa gniazdka – jedno przeznaczone do podłączenia aparatu telefonicznego, a drugie do podłączenia modemu albo routera. Jeżeli gdziekolwiek w domu, do innego gniazdka tej samej linii telefonicznej podłączyłeś ostatnio nowy aparat telefoniczny albo inne urządzenie (np. faks), nie podłączając mikrofiltra, to właśnie to może być przyczyną problemu z połączeniem sieciowym. Spróbuj odłączyć ten aparat telefoniczny. Jeśli nie podłączałeś żadnego nowego urządzenia w ostatnim czasie, spróbuj odłączyć ze wszystkich gniazdek wszystkie mikrofiltry oprócz tego, do którego w tej chwili jest podłączony Twój modem albo router. Jeżeli okaże się, że wszystko zaczęło działać poprawnie, oznacza to, że przyczyną jest któryś z mikrofiltrów lub nowe urządzenie.
  • Spróbuj podłączyć Twój modem lub router do linii telefonicznej, używając innego mikrofiltra – być może przyczyną jest uszkodzony mikrofiltr.
  • Sprawdź, czy linia telefoniczna działa – podnieś słuchawkę telefonu. Jeśli nie ma sygnału, może to oznaczać uszkodzenie linii lub chwilowy brak połączenia (spowodowany na przykład pracami konserwacyjnymi prowadzonymi przez operatora bądź awarią). Jeśli nie masz żadnych informacji na ten temat od operatora, odczekaj jakiś czas, ponownie podnieś słuchawkę telefonu i zweryfikuj, czy sygnału nadal nie ma. W międzyczasie możesz podłączyć aparat telefoniczny do innych gniazdek w domu, żeby wykluczyć uszkodzenie gniazdka telefonicznego, do którego podłączasz router albo modem.
  • Jeżeli gniazdko telefoniczne i mikrofiltr wydają się działać poprawnie, możliwe, że to kabel pomiędzy gniazdkiem telefonicznym (mikrofiltrem) a Twoim modemem (routerem) jest uszkodzony. Spróbuj podłączyć modem innym kablem.

Jeśli Twoja linia telefoniczna nie działa, powinieneś się skontaktować ze swoim operatorem telekomunikacyjnym. Zazwyczaj numer telefonu i adres oraz inne potrzebne informacje (np. Twój numer abonenta) znajdziesz na otrzymywanych od niego fakturach. W przypadku zaś gdy linia telefoniczna działa (jest sygnał w telefonie), a mimo wcześniej opisanych prób nie możesz się połączyć z Internetem, skontaktuj się z pomocą techniczną dostawcy usługi internetowej. Tam przez telefon otrzymasz informacje, co jeszcze możesz zrobić, aby odzyskać dostęp do sieci – każdy z dostawców może mieć inne sposoby postępowania w takich przypadkach.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Opinie czytelników

data:

mam problem i nie mogę go rozwiązać. Jak połączyć laptop z telefonem żeby komputer odbierał internet przez kabel. Bo w pracy są takie zagluszenia przez wifi , że laptop przerywa połączenie Neta z telefonem Samsung s10. Sam internet na telefonie działa.bez przeszkód, normalnie z sieci , premium mobile. Dzięki za odpowiedz. Jezeli mozna to na emaila.

Ocena użytkownika:
1
Zgłoś naruszenie regulaminu

Zobacz także

Skuteczne narzędzia do wykrywania uszkodzonych podzespołów

pobierz

Wykrywanie i usuwanie niechcianych programów

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 47662 )

Array ( [docId] => 47662 )
Array ( [docId] => 47662 )