Zablokuj dostęp do wybranego dysku twardego

Jeśli z Twojego komputera korzystają inni użytkownicy, na pewno zależy Ci na tym, aby nie mieli dostępu do niektórych plików. Ciekawym sposobem ich ochrony jest całkowite zablokowanie dostępu do jednego z dysków twardych (na którym nie ma zainstalowanego systemu). Takie zabezpieczenie łatwo nałożyć z poziomu rejestru Windows XP.

Aby zablokować dostęp do dysku:
  • Z menu Start wybierz Uruchom i wpisz regedit.
  • Odszukaj klucz: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer.
  • Z menu Edycja wybierz polecenie Nowy/Wartość DWORD.
  • Wpisz nazwę NoViewOnDrive.
  • Kliknij wstawioną wartość prawym przyciskiem myszy i z menu podręcznego wybierz Modyfikuj.
  • W polu Dane wartości wpisz oznaczenie dla dysku (przykładowo dla dysku D będzie to liczba 8).

Inne oznaczenia dysków:
A: 1, B: 2, C: 4, D: 8, E: 16, F: 32, G: 64, H: 128

Aby zdjąć ograniczenie, wpisz wartość 0.


Rys. Określ, który dysk ma być zablokowany. W tym przypadku jest to dysk D

Przed dokonywaniem zmian w rejestrze zalecamy utworzenie jego kopii zapasowej. Tutaj przeczytasz, jak to zrobić.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Skuteczne narzędzia do wykrywania uszkodzonych podzespołów

pobierz

Wykrywanie i usuwanie niechcianych programów

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 48576 )

Array ( [docId] => 48576 )