Różne czynniki mogą spowodować, że połączenie bezprzewodowe będzie co chwilę przerywane, a po chwili wznawiane i tak przez cały czas. Najczęściej spotykaną i najbardziej prawdopodobną przyczyną jest zbyt duża odległość między Twoim komputerem a routerem, a tym samym sygnał odbierany przez kartę sieciową okazuje się bardzo słaby. Wystarczy wówczas niewielkie zakłócenie sygnału radiowego wysyłanego i odbieranego przez router i komputer (na przykład działanie urządzeń elektrycznych czy zamknięcie drzwi na drodze między routerem, a komputerem), a połączenie zostaje przerwane.
Jeżeli używasz tylko komputera stacjonarnego, zawsze najlepiej, żeby router był umieszczony tak blisko niego, jak to jest tylko możliwe. Natomiast używasz gdy korzystasz z kilku komputerów w różnych miejscach domu (na przykład komputera stacjonarnego i notebooka), najlepiej jeżeli router znajduje się w centralnym miejscu domu - wówczas swoim zasięgiem pokrywa równomiernie całą przestrzeń wokół siebie i w każdym miejscu domu jest podobny sygnał.
Najlepiej również, aby było to miejsce jak najmniej oddzielone od pozostałych części domu - każda przeszkoda (ściany, drzwi itp.) na drodze między routerem a komputerem zmniejsza siłę sygnału i czyni go bardziej podatnym na wszelkiego rodzaju zakłócenia.
Oto kilka szybkich sposobów, które mogą poprawić jakość sygnału i rozwiązać problem z przerywaniem połączenia:Jeżeli Twój router ma wystającą z niego antenę, spróbuj skierować ją mniej więcej w kierunku Twojego komputera (nawet jeśli Twój komputer i router będzie oddzielała ściana lub podłoga). Możesz być zaskoczony, jak duża będzie różnica w sile sygnału odbieranego przez kartę sieciową Twojego komputera.Większość modemów bezprzewodowych jest niewielkimi urządzeniami z anteną schowaną wewnątrz ich obudowy. W takim przypadku, jeśli bezprzewodowa karta sieciowa Twojego komputera ma antenę, wysuń ją i ustaw w kierunku swojego routera.Telefony komórkowe i bezprzewodowe, głośniki, kuchenkę mikrofalową czy inne urządzenia elektryczne trzymaj co najmniej metr od Twojego routera - urządzenia te mogą powodować zakłócenia sygnału routera.
Jeśli Twoje połączenie jest co chwila przerywane, pamiętaj, żeby sprawdzić wszystkie kable między routerem, modemem i mikrofiltrem oraz sam mikrofiltr. Jeśli jeden z tych elementów jest wadliwy, na początku objawem może być przerywanie połączenia, a po jakimś czasie całkowity jego brak.
