Spam obrazkowy już niemodny
Symantec opublikował kolejny raport dotyczący spamu w Internecie.
Z raportu wynika, że ilość niechcianych wiadomości we wrześniu w porównaniu z poprzednim miesiącem wzrosła o 1%, osiągając poziom 70%. Spam obrazkowy przestaje być ulubionym narzędziem cyberprzestępców. We wrześniu stanowił już tylko 7% całego spamu, czyli o 3% mniej niż w sierpniu. W przeciwieństwie do spamu obrazkowego, niechciane wiadomości tekstowe cieszą się niezmienną popularnością. Spamerzy wykorzystali niesprzyjającą obecnie sytuację na rynku mieszkaniowym w Stanach Zjednoczonych, wysyłając wiadomości z ofertami zachęcającymi do sprzedaży domów. W ten sposób cyberprzestępcy postanowili zbierać dane osobiste i weryfikować adresy e-mail. 26% spamu dotyczyło tematyki produktowej (spadek o 2% w porównaniu z sierpniem), 19% - internetowej (wzrost o 1%), 13% - finansowej (spadek o 2%).Zaloguj się, aby dodać komentarz
Nie masz konta? Zarejestruj się »