Formuły niewątpliwie stanowią jeden z największych atutów programu Excel. Jednak im bardziej skomplikowana formuła, tym większe ryzyko wystąpienie błędu w zapisie. W takim wypadku najlepiej oszacować formułę w celi sprawdzenia jej poprawności.1. Pierwszy krokiem w celu zbadania poprawności formuły jest oczywiście uruchomienie programu Excel, a następnie kliknięcie na komórkę zawierającą ... »
Czasami zachodzi potrzeba połączenia wartości znajdujących się w dwóch komórkach do jednej. Jeśli mają one ten sam format (np. tekstowy), to nie ma z tym najmniejszego problemu. Wystarczy połączyć w formule adresy dwóch komórek za pomocą operatora sklejenia (np. =A1&B1). Trudności pojawiają się wtedy, gdy łączone wartości mają różne formaty ... »
Zarejestrowałeś makro w jednym z programów pakietu Office, jednak po ponownym otwarciu pliku nie można uruchomić makra. Zabezpieczenia przed uruchamianiem makr chronią dokumenty pakietu Office przed niepożądanym uruchomieniem makr pochodzących z nieznanych źródeł. Takie makra o nieznanym pochodzeniu mogą zawierać wirusy, powodować uszkodzenia pliku lub nieprawidłowe działanie tych aplikacji. Poniżej ... »
Masz bazę danych pracowników firmy w postaci arkusza w Excelu. Często sortujesz ją w różnych kombinacjach i chciałbyś, aby po sortowaniu numery pozostały na swoich miejscach. Dlatego za każdym razem, gdy sortujesz zaznaczasz wszystkie komórki oprócz pierwszej kolumny, wybierasz polecenie menu Dane/Sortuj i ustawiasz opcje sortowania. Ten sposób zajmuje Ci ... »
Prowadzisz w Excelu rejestr pobieranych zaliczek. Zawiera on informacje dotyczące daty pobrania i rozliczenia zaliczki, jej kwotę oraz dane pracownika. Bardzo często osoby pobierające zaliczki się powtarzają, dlatego aby uniknąć wielokrotnego wpisywania tych samych nazwisk, proponujemy wykorzystać pewne bardzo przydatne polecenie Excela. Za pomocą myszy lub skrótu klawiaturowego uaktywnisz listę, ... »
Załóżmy, że pracujesz z zestawieniem obejmującym zakres A1:C60, z którego kopiujesz dane i wklejasz do innych plików. Podświetlanie komórek za pomocą myszy jest zapewne uciążliwe. Excel przewija arkusz zbyt szybko i trudno precyzyjnie określić obszar zaznaczenia. Problem się nasili, jeśli komórek do skopiowania będzie kilka tysięcy. Okazuje się, że jest ... »
Z pewnością nieraz przekonałeś się, że wykresy budowane w Kreatorze nie zawsze wyglądają zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Najczęściej spowodowane jest to błędnym określeniem danych źródłowych lub niewprowadzeniem koniecznych zmian w ustawieniach i właściwościach. Tak jest w przypadku, gdybyś chciał umieścić dane z arkusza jako etykiety na osi wykresu. Przechodzenie przez ... »
Właśnie skończyłeś przygotowywać harmonogram prac na najbliższe dni i chciałbyś go wysłać mailem do swoich współpracowników. Aby to zrobić bardzo szybko, bez konieczności zamykania skoroszytu, otwierania programu Outlook i wstawiania załącznika, proponujemy wysłać plik bezpośrednio z poziomu Excela. Skorzystaj z poniższego triku.Aby wysłać harmonogram, wykonaj następujące czynności:1. Z menu Plik ... »
Często się zdarza, że tabela, którą chcesz wydrukować, obejmuje niewielką liczbę komórek. Jeśli wydrukujesz ją z domyślnymi ustawieniami, to zajmie mały obszar pustej kartki. Wielu użytkowników w takiej sytuacji powiększa czcionkę w arkuszu i dopiero uruchamia drukowanie. Niestety nie każdy może skorzystać z tego sposobu, gdyż zmiana rozmiaru czcionki wpływa ... »
Bardzo często pracujesz jednocześnie w wielu skoroszytach. Przy rozpoczęciu pracy musisz więc wielokrotnie wybierać z menu Plik polecenie Otwórz. Jeśli plików do otwarcia jest dużo, to czynność ta okazuje się uciążliwa. Podobnie jest z zamykaniem każdego skoroszytu z osobna na zakończenie pracy. Jak myślisz, czy da się usprawnić tak podstawowe ... »
Otrzymałeś billing rozmów telefonicznych wykonanych przez wszystkich pracowników w ciągu ostatniego miesiąca. Chciałbyś obliczyć całkowity czas rozmów, czyli zsumować wszystkie wartości. Niestety pojawia się problem. Zwykłe podsumowanie nie daje poprawnego wyniku. Czy musisz budować skomplikowaną formułę? Niekoniecznie! Problem rozwiąże poprawne sformatowanie komórki z podsumowaniem czasów.Przyjmijmy, że chcesz podsumować wartości czasu ... »
W arkuszu przygotowałeś estetycznie sformatowane zestawienie. Użyłeś specjalnego kroju czcionki, nadałeś kolor wypełnienia tła komórek i zastosowałeś obramowanie. Sporządziłeś kolejne zestawienie, do którego chcesz przenieść to formatowanie. Jak to szybko zrobić? Proponujemy 2 szybkie rozwiązania. Zdecyduj, które jest dla Ciebie wygodniejsze.Rys. 1. Zestawienie, z którego chcesz skopiować formatowaniePrzyjmijmy, że Twoim ... »
Chcę otrzymywać informacje drogą elektroniczną i telefoniczną o dodatkowych promocjach, rabatach dotyczących produktów własnych WIP i partnerów WIP. Wiem, że moja zgoda może być wycofana w dowolnym momencie.
Skype, czyli bezpłatne telefonowanie przez Internet
Zobacz więcej »
Pracuj szybciej z komputerem
Korzystanie z wyszukiwarki Google
2025 © Wiedza i Praktyka Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.
/WiedzaiPraktyka /wip