Posiadasz skoroszyt Excela zawierający dwa arkusze. W pierwszym arkuszu masz bazę osób zatrudnionych w firmie przedstawioną na rysunku 1. W drugim arkuszu stworzyłeś formularz osobowy. Aby nie tracić zbyt dużo czasu na wypełnianie tego formularza, wpisałeś formuły na podstawie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO w taki sposób, aby do komórek automatycznie zostały wpisywane ... »
Zbliża się koniec roku, więc zostałeś poproszony przez swojego zwierzchnika o zaprezentowanie osiągniętych wyników sprzedaży. Sprawa wydaje się prosta, jednak bardzo pracochłonna. Dane powinny być przedstawione pod różnym kątem, np. wielkości sprzedaży, rodzaju towarów, okresu dokonanych transakcji itp. Zakładasz, że czeka Cię żmudne budowanie kilkunastu wykresów dla każdego zakresu danych. ... »
Obliczenie średniej ruchomej pozwoli Wam dokładnie przeanalizować zbiory danych, w których występują przypadkowe wartości szczytowe. Przykładowo, pozwoli Wam to obliczyć średnią obrotów sprzedaży samochodów nie uwzględniając obrotów wynikłych wskutek promocji lub wyprzedaży. Aby rozpocząć obliczanie średniej ruchomej, przyjrzyjcie się poniższym wskazówkom:1. Uruchomcie program Excel i otwórzcie arkusz kalkulacyjny z interesującymi ... »
Może się zdarzyć, że będziesz potrzebował sporządzić wykres na podstawie tabeli, w której brakuje danych. Jeśli uwzględnisz puste komórki w trakcie budowania wykresu, to prezentacja będzie wyglądała mało efektownie. Istnieją 2 szybkie sposoby, aby temu zaradzić.Wykres zbudowany na podstawie niekompletnej tabeli z danymi źródłowymi przedstawia rysunek 1.Rys. 1. Przerwany wykresAby ... »
Szef polecił Ci przygotowanie półrocznego podsumowania obrotów z uwzględnieniem wszystkich oddziałów firmy. Cały raport będzie się składał z kilkudziesięciu identycznych zestawień znajdujących się w oddzielnych arkuszach. Rozpoczynasz więc przygotowywanie kolejnych arkuszy... Wybierasz z menu Wstaw polecenie Arkusz. Następnie klikasz na etykiecie arkusza prawym przyciskiem myszy i z menu podręcznego wybierasz ... »
Z pewnością nieraz korzystasz z makr przy pracy w Excelu i dzięki nim oszczędzasz sporo czasu na ręczne wykonywanie pewnych czynności. Niektórych używasz bardzo rzadko, a inne stosujesz po kilkanaście razy w trakcie przygotowywania jednego raportu. Do tej pory określone makro uruchamiałeś poleceniem Narzędzia/Makro/Makra, w oknie dialogowym Makro zaznaczałeś odpowiedni ... »
Przygotowałeś zestawienie miesięcznych zysków i strat obejmujące ostatnie 10 lat działalności firmy, które będziesz prezentować na spotkaniu zarządu. Arkusze będą wyświetlane za pomocą projektora, dlatego wszystkie istotne wartości, na których będzie się opierać Twoja prezentacja, muszą być czytelne. Proponujemy Ci sformatować komórki w taki sposób, aby zyski i straty przekraczające ... »
Zbudowałeś w arkuszu rejestr czasu pracy. Wynagrodzenie dla każdego z pracowników wyliczane jest na podstawie liczby przepracowanych godzin i stawki godzinowej. Niestety, gdy chcesz pomnożyć stawkę przez czas, w komórce wynikowej pojawia się błędna wartość. Co w tej sytuacji zrobić? Okazuje się, że problem jest spowodowany różnymi formatami komórek wykorzystywanych ... »
Dysponujesz zestawieniem wyników finansowych osiągniętych przez poszczególne oddziały firmy. Tabela rozciąga się na kilkadziesiąt kolumn, a Ty szybko potrzebujesz wyróżnić najmniejsze kwoty w każdym z wierszy. Czy musisz wpatrywać się w rzędy cyfr i tracić czas na ręczne oznaczanie kwot, które w danej chwili chcesz analizować? Niekoniecznie! Skorzystaj z poniższego ... »
Na pewno bardzo często korzystasz z funkcji JEŻELI w trakcie wykonywania analiz lub rozpoznawania poszczególnych wpisów na liście i oznaczania ich w kolumnie pomocniczej. Zbudowanie formuły opartej na tej funkcji, nie jest specjalnie trudnym zadaniem ani pracochłonnym. Problem pojawia się wtedy, gdy w jednej formule chcesz zamieścić większą liczbę warunków. ... »
Program Excel został wyposażony w ciekawe narzędzie umożliwiające natychmiastowe sprawdzanie błędów na przestrzeni całego arkusza kalkulacyjnego. Za pomocą tego narzędzia dowiesz się, w jakich komórkach występują anomalie, takie jak liczby zapisane jako tekst czy też odwołania do pustych komórek.Narzędzie do sprawdzania błędów w arkuszu występuje tylko w MS Office XP/2003.1. ... »
Proces podsumowywania opiera się na zautomatyzowanym tworzeniu w komórce formuły Suma. Formuła ta jest wynikiem obliczeń przylegającego do siebie zbioru komórek arkusza kalkulacyjnego.Przycisk Autosumowania znajdziesz na pasku narzędzi. Podstawowym zadaniem jest określenie zakresu komórek, na podstawie których komórek będziesz mógł wykonać podsumowanie. W tym celu przyjrzyj się poniższym wskazówkom:1. Uruchom ... »
Chcę otrzymywać informacje drogą elektroniczną i telefoniczną o dodatkowych promocjach, rabatach dotyczących produktów własnych WIP i partnerów WIP. Wiem, że moja zgoda może być wycofana w dowolnym momencie.
Skype, czyli bezpłatne telefonowanie przez Internet
Zobacz więcej »
Pracuj szybciej z komputerem
Korzystanie z wyszukiwarki Google
2025 © Wiedza i Praktyka Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.
/WiedzaiPraktyka /wip