Excel, w przeciwieństwie do edytora tekstu Word, nie oferuje wygodnej metody tworzenia wypunktowanych list. Jeśli chcemy wzbogacić tekst o symbole wypunktowania, musimy wstawić do arkusza znak specjalny. Przed rozpoczęciem wstawiania symbolu należy zdecydować, czy ma się on znajdować bezpośrednio w komórce zawierającej tekst, czy też w komórkach kolumny poprzedniej – ... »
Aby zrobić wypunktowanie w komórce z tekstem należy stawić symbol przypisany do odpowiedniej czcionki (patrz wskazówka Wstawiamy wypunktowania w komórce Excela z tekstem). Powielanie raz wstawionego znaku nie jest wygodne, bo wymaga zastosowania w jednej komórce dwóch różnych czcionek dlatego, ponieważ znak specjalny po zmianie czcionki na przykład na standardową ... »
Listę towarów lub inne zestawienie przygotowane w Excelu możemy uzupełnić dymkami ze zdjęciami naszych produktów. Grafiki nie będą wówczas zajmowały miejsca w arkuszu, a w razie potrzeby łatwo będziemy je mogli wyświetlić. Zobaczmy, jak dodawać zdjęcia w dymkach komentarzy. Otwieramy uzupełniony arkusz, do którego chcemy dodać dymki ze zdjęciami lub ... »
Czasami zdarza się, że w kolumnie mamy wpisane dane w różnym formacie. Przykład takiego arkusza pokazuje rys. 1. Do analizy mogą nam być jednak potrzebne tylko niektóre dane, na przykład procentowe. Na szczęście łatwo możemy je skopiować.Rys. 1. Fragment zestawienia danychAby to zrobić, wystarczy posłużyć się prostą formułą:=JEŻELI(KOMÓRKA(„format”;A1)=”P2”;A1;””)W naszym przypadku ... »
Excel w odróżnieniu do Worda nie ma przydatnego w wielu sytuacjach polecenia Zmień wielkość liter. Użytkownicy często zastanawiają się, jak poprawić długą listę błędnie wprowadzonych tekstów, i najczęściej robią to w następujący sposób: przenoszą tabelę do dokumentu Worda, korzystają ze wspomnianego wcześniej polecenia i sformatowane dane wstawiają z powrotem do ... »
W pracy często korzystasz z aktualnych kursów podstawowych walut i dlatego często musisz wpisywać te kursy ręcznie, co oczywiście zwiększa możliwość popełnienia błędów, a także może powodować, że dane mogą być nieaktualne. Poniżej pokażemy Ci, jak ustawić arkusz Excela, aby automatycznie pobierał aktualne kursy walut.Kopiowanie danych tabelarycznych ze stron internetowych ... »
Przyjmijmy, że sporządziłeś formularz, który będzie uzupełniany przez Twojego współpracownika. Do tej pory wielokrotnie się zdarzało, że daty wprowadzane do jednej z kolumn były niepoprawne. Żmudne poszukiwanie błędu spadało później na Ciebie. Aby się przed tym uchronić, możesz zastosować narzędzie Excela o nazwie Sprawdzanie poprawności.Przykładowy rejestr przedstawia rysunek. Pokazujemy, co ... »
Wiele razy zdarza się nam korzystać z dużych zestawień, które nie mieszczą się w oknie aplikacji i trzeba je przewijać. W tej poradzie przedstawimy parę ciekawych trików dotyczących pracy z takimi zestawieniami.Fragment przykładowego zestawienia przedstawiony jest na ilustracji poniżejRys. 1. Fragment dużego zestawienia danych w arkuszuNa początku pracy z dużymi ... »
W jednym skoroszycie mamy kilka arkuszy z danymi budżetu dla poszczególnych działów. Budżety poszczególnych działów znajdują się w osobnych arkuszach i są rozdzielone na poszczególne miesiące. Jak najprościej utworzyć zbiorczy arkusz, w którym będą zestawione wszystkie budżety?Chcemy mieć w osobnym arkuszu podsumowanie kwot rocznych wszystkich działów. Arkusz, który ma zawierać ... »
Pokazujemy, w jaki sposób można ułatwić sobie wpisywanie argumentów funkcji przy tworzeniu formuły za pomocą skrótu klawiaturowego powodującego wstawienie argumentów funkcji. Przykład oprzemy na skoroszycie składającym się z dwóch arkuszy.W pierwszym arkuszu znajdują się dane pracowników przedstawione na rysunku 1. Natomiast w drugim arkuszu chcemy, aby w komórce B7 automatycznie ... »
Załóżmy, że dostaliśmy zestawienie sprzedażowe, w którym dane są w postaci jednego ciągu (rodzaj dokumentu/rok dokumentu/miesiąc dokumentu/numer dokumentu), rozdzielone znakiem „/”. Potrzebujemy rozbić te dane na poszczególne kolumny, aby sporządzić nowe zestawienie, przy jednoczesnym zachowaniu oryginalnej kolumny z zaimportowanymi danymi.W tym celu: Zaznaczamy kolumnę A i przechodzimy na wstążkę Dane/Narzędzia ... »
Wiele razy korzystamy z zestawienia, które co jakiś czas się zmienia, a chcielibyśmy oznaczać wyraźnie grupy wierszy, które mają taką samą wartość w określonej kolumnie. W takim wypadku wystarczy zastosować odpowiednie ustawienia formatowania warunkowego wraz z formułą tablicową.Aby osiągnąć odpowiedni efekt, zestawienie musi być stworzone w taki sposób, aby wszystkie ... »
Chcę otrzymywać informacje drogą elektroniczną i telefoniczną o dodatkowych promocjach, rabatach dotyczących produktów własnych WIP i partnerów WIP. Wiem, że moja zgoda może być wycofana w dowolnym momencie.
Sposób na sortowanie danych dla zaawansowanych
Zobacz więcej »
Jak zaprezentować strukturę sprzedaży na wykresie bąbelkowym
Jak ciekawie przedstawić odchylenie planu sprzedaży
2025 © Wiedza i Praktyka Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.
/WiedzaiPraktyka /wip