Rozwiązywanie konfliktów urządzeń

Jeśli w Twoim komputerze nie działa karta dźwiękowa lub inne urządzenie, przyczyną może być tzw. konflikt urządzeń. Problem rozwiążesz z wykorzystaniem Menedżera urządzeń.

Konflikt sprzętowy występuje, gdy dwa urządzenia próbują korzystać z tych samych zasobów, np. przerwań IRQ lub adresów pamięci. Konflikt objawia się tym, że jedno z urządzeń nie działa albo komputer zawiesza się, gdy próbujesz z niego korzystać. Większość produkowanych urządzeń korzysta z technologii Plug & Play (PnP), co oznacza, że automatycznie dopasowują swoje ustawienia, aby uniknąć konfliktów. Jeśli jednak masz urządzenie niewykorzystujące tej technologii, jego parametry są konfigurowane przez specjalny sterownik lub oprogramowanie. W tym przypadku może dojść do konfliktu z innym urządzeniem. Wtedy wykonaj poniższe czynności:

1. Przejdź do Panel sterowania/System/Menedżer urządzeń.
2. Odszukaj na liście problemowe urządzenie. Powinno być oznaczone żółtym wykrzyknikiem. Kliknij je dwukrotnie.


Rys. Jeśli jakieś urządzenie nie działa, zajrzyj do Menedżera urządzeń i sprawdź, czy nie weszło w konflikt sprzętowy z innym urządzeniem
3. W nowym oknie przejdź do karty Zasoby. Jeśli będzie w niej informacja o konflikcie z innym urządzeniem, spróbuj ręcznie zmienić przerwanie IRQ lub obszary pamięci przydzielone temu urządzeniu. Po zmianach zrestartuj komputer i sprawdź teraz zachowanie urządzenia.
4. Jeśli na karcie Zasoby jest informacja o braku konfliktu, przyczyną niedziałania urządzenia może być sterownik lub po prostu jakaś usterka.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Skuteczne narzędzia do wykrywania uszkodzonych podzespołów

pobierz

Wykrywanie i usuwanie niechcianych programów

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 49671 )

Array ( [docId] => 49671 )
Array ( [docId] => 49671 )