Wizytówki w OpenOffice
Najprostszym sposobem na stworzenie wizytówek jest skorzystanie z funkcji autopilota lub inaczej kreatora. Zapraszam, abyś zapoznał się z paroma wskazówkami odnośnie do szybkiego tworzenia wizytówek. Jeżeli chcesz maksymalnie zautomatyzować proces tworzenia wizytówek, powinieneś zapisać wcześniej w OpenOffice wszelkie dane, które mają zostać na nie naniesione. Mogłeś tego dokonać tuż po zainstalowaniu pakietu, w czasie pierwszego uruchomienia. W razie czego klikasz Narzędzia/Opcje/OpenOffice.org/Dane użytkownika. Tworzone automatycznie wizytówki posiłkują się zapisanymi w opcjach informacjami. Wizytówki tworzymy poprzez Plik/Nowy/Wizytówki.
Z kreatora możesz skorzystać, klikając pierwszą ikonę górnego paska narzędzi. Wystarczy przytrzymać dłużej przycisk myszki i pojawi się menu z wyborem nowego dokumentu.Rys. 1. Tworzenie nowych wizytówek za pomocą autopilota
Kreator wizytówek różni się od pozostałych narzędzi tego typu w OpenOffice. Przede wszystkim praca z nim nie przebiega w postaci odseparowanych od siebie kroków. Okno dialogowe narzędzia składa się z kilku zakładek, które możesz edytować w dowolnej kolejności:
1. Nośnik - określasz format wizytówek (rodzaj nośnika i czy to będzie pojedynczy arkusz), wybór jest spory.
2. Wizytówki - definiujesz, jaka treść się będzie na nich znajdowała.
3. Zakładki Prywatne i Biznes umożliwiają edycję istniejących i wprowadzenie nowych danych.
4. Format - to zestaw danych związanych głównie z gabarytami wizytówki. Możesz zmodyfikować wartości ustalone w pierwszej zakładce. Ważne są również informacje odnośnie do odległości pomiędzy poszczególnymi wizytówkami. W oknie dialogowym wyświetla się podgląd dokonywanych zmian, wraz z technicznym opisem poszczególnych kategorii.
Jeżeli wszystko prawidłowo ustawiłeś, klikasz nowy dokument i możesz drukować wizytówki.
Przemysław Żarnecki