Zaznaczanie kilku spośród wielu plików czy folderów w systemie Windows możliwe jest po przytrzymaniu na klawiaturze przycisku [CTRL]. Stosując to rozwiązanie, łatwo się pogubić lub przesunąć kursor przy jednoczesnym kliknięciu na plik, co z kolei powoduje rozpoczęcie tworzenia kopii zaznaczonych plików.
W Windows 7 możesz o wiele łatwiej zaznaczać wybrane pliki, gdy uaktywnisz opcje wyświetlania przy nich niewielkich pól wyboru. Aby dodać pola wyboru przy ikonach:
- Otwórz dowolne okno w Eksploratorze Windows, następnie kliknij przycisk Organizuj, a następnie Opcje folderów i wyszukiwania.
- W nowym oknie przejdź do karty Widok.
- Wyszukaj Użyj pól wyboru do zaznaczania elementów i zaznacz to ustawienie.
- Kliknij przycisk OK.
Rys. Dzięki dodanym polom wyboru przy plikach i folderach nie pogubisz się przy zaznaczaniu kilku elementów do skopiowania czy przeniesienia