Zapisywanie plików PDF w MS Office 2007

Format PDF to popularny rodzaj plików do przesyłania dokumentów. Niestety pakiet  biurowy MS Office nie daje możliwości zapisywania dokumentów w tym formacie, ale problem można łatwo rozwiązać.

MS save as PDF (www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=f1fc413c-6d89-4f15-991b-63b07ba5f2e5&displaylang=en) to bezpłatne rozszerzenie do programów pakietu biurowego Microsoft Office 2007. Niestety nie jest dostępne dla wcześniejszych wersji Office. Pozwala na eksport dokumentów do formatu PDF lub XPS bezpośrednio poprzez funkcję Zapisz jako w menu Plik.

Po wyeksportowaniu plik zostaje otwarty w przeglądarce PDF, w której możesz sprawdzić, czy operacja przebiegła poprawnie. Jest to o tyle wygodne, że nie musisz uruchamiać dodatkowych programów, jak drukarki PDF, co jest często spotykanym rozwiązaniem. Po zainstalowaniu funkcja dostępna jest w menu wszystkich programów pakietu Office.

Dzięki zapisowi w formacie PDF możesz otworzyć taki dokument na praktycznie każdym komputerze i innych urządzeniach obsługujących ten format, np. PDA. Jest to najbardziej popularna forma zapisu plików na świecie. Jeśli używasz Office 2007 to ten dodatek jest obowiązkowy.

 

Rys. Save as PDF pozwala na eksport dokumentów do formatu PDF lub XPS bezpośrednio poprzez funkcję Zapisz jako w menu Plik

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Skuteczne narzędzia do wykrywania uszkodzonych podzespołów

pobierz

Wykrywanie i usuwanie niechcianych programów

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 47430 )

Array ( [docId] => 47430 )
Array ( [docId] => 47430 )