Anti-Phishing Phil
Naukowcy z Carnegie Mellon University przygotowali wykonaną w technologii Flash grę edukacyjną, pokazującą użytkownikom, jak rozpoznawać oszustwa internetowe, tzw. phishing.
Bohaterem gry jest rybka o imieniu Phil. Rybka połyka kolejne przynęty, a zadaniem użytkownika jest rozpoznanie, czy można ją połknąć lub nie. Decyzję należy podjąć na podstawie adresu URL, który wyświetla się nad każdą przynętą. Gra zawiera krótki quiz zawierający zrzuty ekranowe kilku stron WWW. Zadaniem użytkownika jest rozpoznanie stron przygotowanych przez oszustów. Istotną częścią gry są podpowiedzi, pokazujące sztuczki stosowane przez internetowych oszustów. Badania wykazały, że już po 15 minutach grania użytkownicy lepiej rozpoznawali podejrzane strony.Gra jest dostępna pod adresem http://cups.cs.cmu.edu/antiphishing_phil
Zaloguj się, aby dodać komentarz
Nie masz konta? Zarejestruj się »