Drukowanie to powszechne zjawisko, które z roku na rok staje się również droższe. W programie Word istnieje sposób umożliwiający zaoszczędzenie czasu i pieniędzy, dzięki któremu będziesz mógł zmniejszyć liczbę drukowanych stron w wybranym dokumencie tekstowym. W tym celu przyjrzyj się poniższym wskazówkom:1. Uruchom program Word i otwórz dokument, który zamierzasz ... »
Przy budowaniu różnego rodzaju rejestrów często zachodzi potrzeba wprowadzenia do komórek dat kolejnych okresów (dni, miesięcy lub lat). Zamiast wpisywać je ręcznie lub stosować formuły, możesz posłużyć się szybszym sposobem - wypełnianiem serią.W tym celu:1. Do dowolnej pustej komórki arkusza wprowadź datę początkową, np. 2006-09-01.2. Teraz najedź wskaźnikiem myszy nad ... »
Często przy dużych dokumentach chciałbyś mieć możliwość ustawienia różnych nagłówków lub stopek dla różnych stron. W tym artykule pokażemy Ci jakie możliwości w tym zakresie posiada program Word.Standardowe ustawienia strony.Program Word pozwala zastosować inne nagłówki czy stopki na pierwszej stronie dokumentu oraz różne ustawienia dla stron parzystych dokumentu i stron ... »
Wiele, pozornie zaawansowanych funkcji, znajduje się w kreatorze funkcji. Za jego pomocą stworzysz szybko i bezproblemowo niemalże dowolne wyliczenie, w zasadzie funkcję.Ikona kreatora funkcji znajduje się w najniższym z górnych pasków narzędzi, tuż obok wiersza wprowadzania. Po najechaniu na nią myszą zobaczysz odpowiednią podpowiedź.W celu skorzystania z dowolnej funkcji musisz ... »
W trakcie przeglądania zasobów internetu rzuciło mi się w oczy, że duże problemy sprawia przygotowanie pracy dyplomowej w OpenOffice. Coraz więcej osób próbuje tego dokonać i w związku z tym jest coraz więcej wątpliwości i pytań. Dlatego chciałbym przedstawić poradnik, który ułatwi życie użytkownikom, szczególnie tym początkującym. 1. Przed przystąpieniem do ... »
Tworzenie prezentacji w Impress należy do jednej z najmocniejszych stron pakietu. Składnik ten w niczym nie ustępuje konkurencji, co więcej, zdarza się, że ją przewyższa. Po uruchomieniu OpenOffice Impress widzimy autopilota. Znajdują się w nim trzy podstawowe opcje: pusta prezentacja, na podstawie szablonu, otwórz istniejącą prezentację. Podejrzewam, że na samym ... »
W trakcie kontaktów ze znajomymi użytkownikami komputerów zauważyłem, że spora część z nich ma problemy ze znalezieniem sobie programu graficznego, który mogliby używać w swoich codziennych zastosowaniach. Zawarte w systemach operacyjnych, szczególnie w najpopularniejszych okienkach, programy są najzwyczajniej w świecie niewystarczające. Poza tym zawierają przede wszystkim elementy grafiki rastrowej, która ... »
Jeśli przy jednym zadaniu wykonywanym w Excelu ma pracować wiele osób, to najlepszym sposobem przekazywania sobie uwag i wyjaśnień jest umieszczanie ich w komentarzach. Wyobraź sobie np. sytuację, gdy otrzymałeś od swojego współpracownika zestawienie z wprowadzonymi kwotami. Twoim zadaniem jest wykonanie na tej podstawie dalszej analizy danych i przekazanie kolejnej ... »
Aby sprawnie poruszać się po OpenOffice niezwykle pomocna okazuje się znajomość możliwości i opcji konfiguracyjnych menu i interfejsu. Znajomość obsługi tych opcji pozwoli na szybki wdrożenie się w zasady zachowania pakietu i przystosowanie interfejsu do indywidualnych potrzeb.1. W przypadku napotkanego problemu warto skorzystać Asystenta pomocy. Jest to program pomocy kontekstowej ... »
Na pasku narzędziowym Wypunktowanie i numeracja znajduje się 14 opcji, zapraszam do ich omówienia. Pozwolę sobie rozpocząć od strony lewej.· Włącz/wyłącz wypunktowanie - jak sama nazwa wskazuje służy do włączenia i wyłączenia wypunktowania. Nic nie stoi nam na przeszkodzie, aby włączyć omawiany pasek narzędziowy na stałe, w związku z czym ... »
Aby lepiej zrozumieć to narzędzie, przeczytaj poniższe wskazówki: · W celu porównaniu dwóch różnych dokumentów tekstowych otwórz interesujący Cię dokument, który posłuży za bazę porównawczą. · Następnie z paska zadań wybierz następujące pozycje: Edytuj/Porównaj dokumenty. · Na ekranie Twojego monitora pojawi się okno Wstaw, z którego wybierz dokument, jaki zamierzasz zestawić z już ... »
Po pierwsze muszę przypomnieć, że akapit zaczynamy i kończymy klawiszem Enter. Tylko w ten sposób możemy poinformować program, gdzie się zaczyna i kończy nasz akapit. Najlepiej widać to po włączeniu znaków niedrukowalnych. To jest zresztą moja pierwsza rada. Znaki niedrukowalne to nic innego jak znaki kontrolne, dzięki którym komputer wyróżnia różne ... »
Chcę otrzymywać informacje drogą elektroniczną i telefoniczną o dodatkowych promocjach, rabatach dotyczących produktów własnych WIP i partnerów WIP. Wiem, że moja zgoda może być wycofana w dowolnym momencie.
Skype, czyli bezpłatne telefonowanie przez Internet
Zobacz więcej »
Pracuj szybciej z komputerem
Korzystanie z wyszukiwarki Google
2025 © Wiedza i Praktyka Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.
/WiedzaiPraktyka /wip