Piszesz duży artykuł, w którym stosujesz rozdziały i podrozdziały. Tytuły rozdziałów formatujesz zawsze stylem Nagłówek 1, a podrozdziały stylem Nagłówek 2. Po wpisaniu tytułu rozdziału i naciśnięciu klawisza Enter styl zmienia się na Normalny. Ponieważ zawsze pod tytułem rozdziału masz tytuł podrozdziału, to chciałbyś, aby po naciśnięciu klawisza Enter styl ... »
Stosunkowo niedawno miałem okazję przygotowywać coś, co można nazwać interaktywną prezentacją zapisaną w formacie pdf, i żeby było ciekawiej przygotowywałem ją w OpenOffice Writer. Dlaczego piszę "ciekawiej"? Odpowiedź jest naprawdę prosta. Pod dumnie brzmiącym hasłem prezentacja interaktywna kryła się zwykła bibliografia, podzielona na różne kategorie, ze spisem treści, który po ... »
Wydawałoby się, że sprawa formatu plików, który powinniśmy stosować w OpenOffice, jest błaha i nie warto się nią zajmować. Każda z aplikacji pakietu ma określony format zapisywania plików i powinniśmy się go trzymać. W praktyce jest to jednakże niemożliwe. Powinniśmy zdać sobie sprawę, że znaczna część (jeśli nie większość) naszych ... »
Analizowanie długich list danych rozciągających się na kilkanaście tysięcy wierszy to nic przyjemnego. Jak odszukać w takim gąszczu informacji konkretny rekord? Czy konieczne jest pogrupowanie danych i ukrycie tych niepotrzebnych? Korzystanie z filtrowania czy projektowanie tabeli przestawnej trwa, a Ty potrzebujesz znać pewną wartość natychmiast. Z pomocą przyjdą mało popularne ... »
W poprzednim Eletterze pokazaliśmy Ci w jaki sposób stworzyć w programie Word dokument korespondencji seryjnej. Dokument ten drukował jednocześnie kilkanaście pism podobnej treści do różnych osób. W tym Eletterze opiszemy Ci jak dostosować dokument korespondencji seryjnej do swoich potrzeb. Zmiana formatu pól korespondencji seryjnej.Po utworzeniu dokumentu korespondencji seryjnej zauważyłeś, że niektóre ... »
Jeśli tabela w programie Access zawiera zbyt dużą liczbę rekordów, a chcecie szybko odnaleźć w niej konkretną informację, możecie skorzystać z funkcji filtrowania i sortowania danych, jak również zdefiniować własne kryteria poszukiwanej informacji. Funkcje te są szczególnie przydatne w sytuacjach, kiedy zapoznajecie się z nowym dokumentem lub też nie należycie ... »
Niezwykle przydatną funkcją programu Microsoft Outlook jest możliwość grupowania wiadomości e-mail wedle określonych kryteriów. Pozwoli Wam to sortować grupy wiadomości według rozmiaru, dat, czy typu, dzięki czemu znacznie łatwiej będziecie mogli odnaleźć wiadomości, które są Wam aktualnie potrzebne. Aby przeprowadzić operację grupowania wiadomości przyjrzyjcie się poniższym wskazówką:1. Uruchomcie program Microsoft ... »
Przygotowałeś w Excelu bazę danych o produktach Twojej firmy. Każdy z nich ma przyporządkowany kod identyfikacyjny, który ma składać się z sześciu cyfr. Jeśli któryś ma mniej, wtedy powinien być na początku uzupełniony zerami (np. 004399). Niestety przy próbie wprowadzenia takiej zmiany Excel automatycznie ją odrzuca. Co zrobić w takiej ... »
Rozbudowa możliwości pakietu Open Office to pakiet o ogromnych możliwościach, niemniej warto pomyśleć o zwiększeniu jego możliwości. Niestety nie obędzie się tutaj bez „grzebania” ... »
Poprawność gramatyczna to nie tylko przestrzeganie nie wiadomo jak skomplikowanych reguł języka polskiego. To również dbałość o niepopełnianie literówek. Literówka to nie tylko błąd ortograficzny, lecz np. zastosowanie niewłaściwej formy wyrazu. Najczęściej chodzi o brakujący ogonek. Ponadto w dłuższych tekstach może Ci się zdarzyć zapomnieć o przecinku czy kropce. W ... »
Otrzymałeś aktualny cennik produktów oferowanych przez firmę i chcesz przeprowadzić prostą analizę tych wartości. Potrzebujesz się dowiedzieć, jaka jest średnia z cen wyższych lub równych 100 zł. Część użytkowników Excela najpierw przefiltruje listę cen pod katem kryterium, a następnie zastosuje odpowiednią funkcję. Ty możesz to zrobić znacznie szybciej. Wystarczy prosta ... »
Masz bazę zawierającą dane klientów potrzebną do wystawiania faktur. Chciałbyś utworzyć nową tabelę w bazie, ale połączoną z bieżącą tabelą zawierającą informacje o wszystkich klientach zamieszkujących w Warszawie i dodatkowo posortowaną według nazw firm. Taka tabela wykorzystująca dane znajdujące się w innych tabelach nazywana jest kwerendą. W tym e-letterze pokażemy ... »
Chcę otrzymywać informacje drogą elektroniczną i telefoniczną o dodatkowych promocjach, rabatach dotyczących produktów własnych WIP i partnerów WIP. Wiem, że moja zgoda może być wycofana w dowolnym momencie.
Skype, czyli bezpłatne telefonowanie przez Internet
Zobacz więcej »
Pracuj szybciej z komputerem
Korzystanie z wyszukiwarki Google
2025 © Wiedza i Praktyka Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.
/WiedzaiPraktyka /wip