Prowadzisz rejestr wszystkich klientów składających zamówienia na produkty Twojej firmy. Każdy podmiot rozpoczynający współpracę powinien mieć nadany specjalny kod, po którym będzie identyfikowany np. przy rozliczeniach. Do tej pory tworzyłeś takie kody ręcznie, wpisując do komórki fragmenty informacji o danej firmie (data rozpoczęcia współpracy, nazwa, branża). Nadszedł czas, aby tę czynność zautomatyzować za pomocą sprytnej formuły składającej się z funkcji tekstowych.
Rys. 1. Fragment zestawienia klientówTwoim zadaniem jest wygenerowanie kodu klienta, który będzie zawierał fragmenty informacji zawartych w kolumnach A:D. Proponujemy, aby składał się z dwóch pierwszych liter nazwy miejscowości, w której podmiot ma swoją siedzibę, czterech pierwszych liter pobranych z nazwy firmy, roku rozpoczęcia współpracy i trzech pierwszych liter nazwy branży.
Aby błyskawicznie wygenerować taki kod:
1. Wstaw do komórki E2 następującą formułę: