W programie Outlook masz skonfigurowane firmowe konto pocztowe i chciałbyś być jak najszybciej poinformowany, że przyszedł do Ciebie jakiś e-mail, ponieważ są dla Ciebie sprawy niecierpiące zwłoki. Sprawdzanie poczty poprzez naciskanie polecenie Wyślij/Odbierz na pasku narzędzi jest kłopotliwe i czasami możesz zapomnieć sprawdzić pocztę. Aby to wykonać:1. Wybierz polecenie menu ... »
W jednym z ostatnich tekstów omawialiśmy indeksy. W OpenOffice „indeks” jest szeroko rozumianym terminem, który obejmuje nie tylko samą listę indeksową, ale również listy rysunkowe, bibliografie, a w tym również spisy treści. W haśle tym przedstawimy możliwości tworzenia spisów treści w OpenOffice, a także omówimy związane z tym zagadnieniem style ... »
W poprzednich częściach zwróciliśmy uwagę na podstawowe kwestie związane z przygotowaniem do pisania prac dyplomowych w edytorze tekstowym writer. W tej części chciałbym przejść do omówienia praktycznych aspektów edycji tekstu. Mam tutaj przede wszystkim na myśli sprawdzanie błędów, wyszukiwanie synonimów, przenoszenie wyrazów. Poniższe wskazówki będą szczególnie przydatne dla osób, które ... »
Grafikę w OpenOffice można tworzyć na dwa sposoby. Pierwszy polega na zastosowaniu specjalnej aplikacji do tworzenia grafiki wektorowej w postaci OpenOffice.org DRAW. Drugim sposobem jest wykorzystanie narzędzi paska „Rysunek” w programie OpenOffice.org Writer. Bogactwo występujących tam funkcji może zadowolić nawet wybrednych użytkowników. Ja chciałbym się skupić na kilku funkcjach umożliwiających ... »
Pola danych to nic innego jak zbiór informacji generowanych przez program Writer. Do pól danych zaliczają się takie informacje, jak: daty, numery stron, nagłówki dokumentów, odwołania i wiele innych. Wszystkie z tych pól możecie znaleźć w menu Wstaw/Pola. Do najpopularniejszych, a zarazem domyślnych pól zaliczają się: Data, Godzina, Numery stron, ... »
Podczas pracy z tekstem i tabelami w dokumencie tekstowym tekst standardowo może zostać umieszczony nad górną lub pod dolną krawędzią tabeli. Nie jest to jednak jedyna metoda wstawiania tekstu przy tabelach. Tekst może wyglądać estetyczniej jeśli umieścić go po jednym z boków tabeli. Aby wypróbować tą metodę przyjrzyj się poniższym ... »
W codziennej pracy wielu uczniów i specjalistów stoi przed koniecznością wpisania do edytora tekstowego skomplikowanych wzorów matematycznych. Wiele formuł nie da się tak po prostu wpisać z klawiatury.Formuły matematyczne mogą być tworzone i edytowane w OpenOffice Math, który stanowi niezależny program. Dokładnie te same funkcje można uzyskać np. z poziomu ... »
Edytowanie i przeglądanie więcej niż paru dokumentów OpenOffice związane jest najczęściej z włączeniem i przełączaniem się pomiędzy wieloma oknami. Jest to najczęściej uciążliwe, zwłaszcza jeżeli uruchomisz na dodatek również i inne aplikacje. Problem możesz rozwiązać, uruchamiając poszczególne dokumenty, podobnie jak w przeglądarkach internetowych, w osobnych panelach, zwanych również kartami. OpenOffice ... »
Aby utworzyć kropki w spisie treści wystarczy po zakończeniu edycji określonej linii tekstu nacisnąć [Tab]. Kropki pojawią się same w odpowiedniej ilości (zależy od stylu). Na końcu wpisujemy numer strony. Dajemy [Enter] i powtarzamy czynność. Spis mamy gotowy. Nie musimy samodzielnie wpisywać "na oko" (lub liczyć) za każdym razem kropek. · ... »
Wizytówka w OpenOffice Draw nie jest niczym innym jak obiektem o określonych wymiarach, z odpowiednim tekstem i elementami graficznymi. Obiekty te tworzone są tzw. metodą wektorową, czyli z zastosowaniem linii i figur geometrycznych.W celu utworzenia wizytówki musisz najpierw narysować prostokąt, powiedzmy, o wymiarach 8 cm x 6 cm. Z tym ... »
W przypadku gdy aktualnym miesiącem jest luty, to w kolejnym polu If sprawdzamy, czy rok jest przestępny poprzez wykorzystanie funkcji Mod. Funkcja ta zwraca resztę z dzielenia. W naszym przypadku sprawdzamy, czy reszta z dzielenia wartości zakładki r przez liczbę 4 wynosi 0. Jeśli tak jest, to oznacza, że aktualny ... »
Napisałeś raport roczny sprzedaży swojej firmy. U góry dodałeś akapit, w którym wpisałeś pewne informacje o tym dokumencie, ale chciałbyś, aby ten tekst był niewidoczny przy wydruku i pracy z dokumentem. Program Word ma możliwość ukrywania tekstu. Aby ukryć tekst w dokumencie Worda:1. Zaznacz tekst, który chcesz ukryć, i wybierz ... »
Chcę otrzymywać informacje drogą elektroniczną i telefoniczną o dodatkowych promocjach, rabatach dotyczących produktów własnych WIP i partnerów WIP. Wiem, że moja zgoda może być wycofana w dowolnym momencie.
Skype, czyli bezpłatne telefonowanie przez Internet
Zobacz więcej »
Pracuj szybciej z komputerem
Korzystanie z wyszukiwarki Google
2025 © Wiedza i Praktyka Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.
/WiedzaiPraktyka /wip