W przypadku korzystania z tabeli użytkownik nie może skorzystać ze wszystkich standardowych rozwiązań. Przede wszystkim część często używanych skrótów klawiszowych ma całkowicie inne powiązania.Samą tabelę utworzysz, klikając Tabela/Wstaw/Tabela. Pierwszym elementem podlegającym formatowaniu jest nagłówek. Można to zrobić całkowicie ręcznie lub zadbać o to przy tworzeniu tabeli (opcja Nagłówek). Rozwiązanie to ... »
Funkcja Autopilota w korespondencji seryjnej pozostawia Wam szerokie pole manewru w tworzeniu i drukowaniu faksów, listów, agend lub memorandów, wykorzystujących źródła danych (np. spisy kontaktów, pracowników czy klientów). Aby uaktywnić funkcję AutoPilota wystarczy wybrać z paska narzędzi Plik/AutoPilot. Rozwinie się wtedy lista opcji, z których interesować Was będą tylko cztery z ... »
Program Draw wyposażony został w wiele narzędzi do edycji obrazów, które mają na celu udostępnić możliwie jak największy zakres funkcji manipulacyjnych w obranym przez Was rysunku. Z tego hasła dowiecie się: W jaki sposób zmieniać wartości koloru, rozdzielczości, kontrastu i jasności? Jak dokonać przycinania i usuwania rysunku?W jaki sposób zmieniać wygląd rysunku? ... »
Tworzenie formularzy w OpenOffice cz. 1 Formularze są obiektami umożliwiającymi tworzenie formantów, poprzez które możecie wprowadzać, edytować i wyświetlać dane. Jednym z podstawowych kryteriów formularzy jest środowisko graficzne, które ma za zadanie ułatwić pracę na podstawie źródeł danych. Istnieje kilka typów formularzy, które pozwalają między innymi przeglądać i modyfikować tylko niektóre ... »
Stylem pracy raport przypominają formularz, którego zadaniem jest uzyskanie określonej informacji z bazy danych i odpowiednie jej przedstawienie. Jednak raport w przeciwieństwie do formularza służy do prezentacji danych – to jego nadrzędna rola. Aby spełnić te zadanie Access został wyposażony w rozbudowane narzędzia do tworzenia raportów. Raport prezentuje dane w ... »
Praca wielu ochotników z całego świata nad projektem znanej firmy Sun Microsystems zaowocowała w 2002 r. wydaniem darmowego pakietu biurowego OpenOffice 1.0. Wydarzenie to wywołalo duże poruszenie na rynku komputerowym i zwróciło uwagę nawet największego potentata na rynku pakietów biurowych, jakim jest firma Microsoft.Bezpłatność OpenOffic i jego funkcjonalność zbliżona do ... »
W tym e-letterze przedstawimy sposób, w jaki można szybko i bez problemów stworzyć naszą własną stronę WWW. Nie tak dawno opisywałem w ogóle tę możliwość w OpenOffice, ale skupiłem się wtedy na charakterystyce funkcjonalności OpenOffice. Teraz chciałbym omówić krok po kroku tworzenie strony na wybranym przykładzie. Powiedzmy, że mamy ochotę ... »
W sposób właśnie omawiany możemy również tworzyć inne style. Z tym, że dla każdego rodzaju stylu występują inne zakładki w oknie tworzenia nowego stylu, np. w przypadku stylów akapitów mamy 13 zakładek.· Organizator - ustawiamy nazwę, powiązanie z innymi stylami (po to, aby program np. wiedział, jaki styl będzie następny) ... »
Z elementów map można skorzystać, klikając Narzędzia/Galeria. Teoretycznie można to zrobić w każdym z komponentów OpenOffice. W praktyce praca z mapami przebiega najlepiej w programie graficznym (Draw), ewentualnie z Impress. Oba są w największym stopniu przystosowane do pracy z grafiką.Każda mapa składa się z wielu niezależnych od siebie elementów. W ... »
Jeżeli często Ci się zdarza analizować dane w zestawieniach przygotowanych przez niedoświadczonych użytkowników Excela, to zapewne wiesz, że zawierają one błędy, które trudno jest na pierwszy rzut oka zauważyć. Ujawniają się dopiero wtedy, gdy formuły zwracają dziwne wyniki. Tak jest w przypadku niepoprawnie wprowadzonych kwot, w których separatorem tysięcy jest ... »
Od wielu dni tworzysz rozbudowany raport podsumowujący sprzedaż z kilku ostatnich lat. Zestawienie obejmuje kilkadziesiąt kolumn i kilkaset wierszy. Do obliczeń użyłeś wielu formuł, z których część zwraca, niestety, błędy. Przeglądając pobieżnie arkusz udało Ci się odnaleźć kilkanaście takich komórek. Aby mieć jednak pewność, że wszystkie błędy zostały wychwycone, powinieneś ... »
Często korzystasz z firmowego szablonu pism. Używanie polecenia menu Plik/Nowy bywa czasami kłopotliwe. Chciałbyś dodać przycisk na pasku narzędzi, który po jednym kliknięciu uruchamiałby tworzenie nowego dokumentu na podstawie szablonu firmowego. Aby to wykonać musisz nagrać makro, a następnie dodać nowy przycisk do paska narzędzi i przypisać do niego nagrane ... »
Chcę otrzymywać informacje drogą elektroniczną i telefoniczną o dodatkowych promocjach, rabatach dotyczących produktów własnych WIP i partnerów WIP. Wiem, że moja zgoda może być wycofana w dowolnym momencie.
Skype, czyli bezpłatne telefonowanie przez Internet
Zobacz więcej »
Pracuj szybciej z komputerem
Korzystanie z wyszukiwarki Google
2025 © Wiedza i Praktyka Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.
/WiedzaiPraktyka /wip