Korzystając z edytora tekstowego, często staniesz przed koniecznością dokonania prostych obliczeń, których wyniki możesz dowolnie przedstawić. Poznaj kilka najprostszych metod dokonywania obliczeń oraz przentowania ich w dokumencie.Metodą, którą najszybciej i najprościej można zastosować we Writerze, jest stworzenie zwykłej tabeli i skorzystanie z opcji Suma (?) na pasku narzędzi Tabela. Najpierw ... »
Przyjmijmy, że potrzebujesz szybko uzyskać liczby dwa razy większe niż obecnie znajdujące się w arkuszu. Aby taki efekt osiągnąć, musiałbyś dodać do zestawienia kolumnę pomocniczą i do jej komórek wprowadzić odpowiednie formuły. Okazuje się, że to nie jedyny sposób. Jeżeli chcesz poznać szybszy, skorzystaj z poniższego triku.Załóżmy, że przygotowujesz prosta ... »
Prezentacje przygotowuje się najczęściej pod kątem odpowiedniego spotkania wykładu itp. Zazwyczaj nie ma ona racji bytu bez części mówionej. Wyobraź sobie dobrą prezentację bez omówienia, taka zaś dostępna jest zazwyczaj on-line, przez sieć. Za pomocą dodatku o nazwie eVoice dodasz do OpenOffice Impress możliwość bezpośredniego nagrywania dowolnego komentarza. Dźwięki możesz ... »
1. W jaki sposób dokonać zmiany tabeli kolorów? 2. Jak Pracować z modelami kolorów? 3. Praca z obiektami trójwymiarowymi 4. W jaki sposób konwertować obiekty graficzne w programie Draw? 1. W jaki sposób dokonać zmiany tabeli kolorów? W programie Draw dostępnych jest pięć tabel kolorów: standard.soc, html.soc, web.soc, cmyk.soc oraz palette.soc. Standardową tabelą kolorów ... »
W pracy z bazami danych niezwykle pożytecznym narzędziem są wszelkiego rodzaju funkcje raportowania. Podobnie jest w OpenOffice Base. Dodatkowym faktem przemawiającym na rzecz korzystania z raportów jest wyjątkowe niedopracowanie narzędzia kwerendy (a raczej trudność w jego obsłudze). Postaram się podać poniżej kilka, mam nadzieję cennych, uwag na temat raportów. ... »
Często korzystasz z programu Outlook. Właściwie masz go włączonego cały czas. Jednak przeszkadza Ci, że aplikacja ta po zminimalizowaniu okna pojawia się na pasku zadań w postaci okna, a nie jak niektóre aplikacje tylko w postaci ikony. Gdy masz otwartych wiele dokumentów i innych aplikacji, to brakuje Ci miejsca na ... »
Odsyłacze i numerowanie stron stanowią podstawę dłuższych tekstów. Pozwolą Wam na szybkie zorientowanie się w danej części dokumentu. O ile numeracja stron nie powinna stawiać przed Wami większego problemu to zastosowanie odsyłacza jest już zadaniem bardziej skomplikowanym. Dzięki wykorzystaniu funkcji odsyłacza zostaniecie sprawnie odwołani do interesujących Was numerów stron i ... »
Z pozostałych pasków narzędziowych wart wspomnienia jest np. pasek o nazwie formanty. Za jego pomocą wstawiamy do naszej strony pola dialogowe czy elementy takie jak pola wyboru. Najogólniej rzecz ujmując, tworzymy za jego pomocą podstawowe składniki internetowego formularza. W praktyce takim formularzem może być np. podstrona służąca do kontaktu z ... »
Praca z OpenOffice Writer bez korzystania ze styli przez dłuższy okres jest uciążliwa i nieefektywna. Narzędzie zwane stylistą przyczynia się do tego, że nie musimy za każdym razem zmieniać szczegółowych opcji związanych ze stroną, akapitem, znakami itp.Stylistę uruchamiamy, korzystając z przycisku funkcyjnego F11 bądź wybierając z górnego menu Format opcję ... »
Najszybszym sposobem na zarejestrowanie książki adresowej w OpenOffice jest skorzystanie z kreatora o nazwie Źródło danych adresowych. W poniższym tekście znajdziesz wskazówki, jak tego dokonać.Rys. Rzut okiem na omówiony kreatorW celu wybrania książki adresowej klikasz Plik/Kreatory/Źródło danych adresowych. W pierwszym kroku kreatora zaznaczasz opcję inne zewnętrzne źródło danych. Jeżeli korzystałeś ... »
Rejestrujesz w arkuszu towary przywożone do magazynu firmy. Każdy z nich ma przyporządkowaną kategorię oznaczoną wielką literą. Czasami zdarzało Ci się wpisać ją małą literą i w arkuszu panował nieporządek. Aby tego uniknąć, proponujemy zastosowanie krótkiego makra, które każdą pojedynczą literę wpisaną do arkusza automatycznie będzie zamieniało na wielką. Dzięki ... »
W minionym kwartale przygotowałeś arkusz podsumowujący sprzedaż zestawów komputerowych w poszczególnych oddziałach firmy. Otrzymałeś dane za kolejny kwartał i chciałbyś je zaktualizować. Przewidujesz, że dane za następne okresy również będą analizowane w tym arkuszu, więc warto by na jego podstawie stworzyć niewypełniony szablon. Problem jednak pojawia się przy usuwaniu nieaktualnych ... »
Chcę otrzymywać informacje drogą elektroniczną i telefoniczną o dodatkowych promocjach, rabatach dotyczących produktów własnych WIP i partnerów WIP. Wiem, że moja zgoda może być wycofana w dowolnym momencie.
Skype, czyli bezpłatne telefonowanie przez Internet
Zobacz więcej »
Pracuj szybciej z komputerem
Korzystanie z wyszukiwarki Google
2025 © Wiedza i Praktyka Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.
/WiedzaiPraktyka /wip