W systemach innych niż Windows XP nie ma możliwości nagrania prezentacji bezpośrednio na dysk CD. Istnieje jednak możliwość skopiowania odpowiedniego folderu wszystkich plików potrzebnych do odtworzenia prezentacji na komputerze bez zainstalowanego programu PowerPoint. W tym celu:1. Otwórz prezentację za pomocą programu PowerPoint.2. Wybierz polecenie menu Plik/Spakuj na dysk CD.3. Ustaw ... »
Od dłuższego czasu pracujesz nad bardzo obszernym raportem. Zestawienie obejmuje duży zakres komórek i wiele z nich zawiera formuły. Niestety w kilku miejscach zauważyłeś symbole błędów. Zanim przekażesz raport swojemu szefowi musisz je wszystkie odnaleźć i poprawić. Żeby mieć pewność, że nie przeoczyłeś żadnego błędu, zastosuj sprytną formułę, która je ... »
Tworzysz ankietę do wysyłania i wypełnienia przez wiele osób. Chciałbyś, aby nikt z nich nie mógł edytować treści dokumentu za wyjątkiem pól służących do wypełnienia ankiety. Najlepszym sposobem osiągnięcia tego celu jest stworzenie formularza programu Word. W tym E-letterze pokażemy Ci, jak to zrobić.Rys. 1. Ankieta do wypełnienia. Pola kropkowane ... »
Praca z tabelami może stać się męcząca, gdy staniecie przed problemem zapamiętania wszystkich nazw tabel i pól. Jeszcze trudniej zapamiętać znaki, których używacie do konstrukcji kryteriów. W takim wypadku najlepiej skorzystać z wygodnego i niezwykle praktycznego narzędzia, jakim jest Konstruktor wyrażeń. Narzędzie to służy do tworzenia kryteriów i zostało wyposażone ... »
Podczas pracy z dokumentem nieraz może dojść do utraty części tekstu. Może również zaistnieć potrzeba powrotu do starszych wersji dokumentu w celach weryfikacyjnych albo odzyskania starszych wersji tekstu, które zostały już całkowicie zmienione w bieżącym tekście. W tych przypadkach niezwykle skutecznym sposobem jest skorzystanie z funkcji zapisu i odczytu wielu ... »
W niniejszym artykule chciałbym zwrócić uwagę na możliwości związane z tworzeniem tabel w OO Base. Tekst jest skierowany przede wszystkim do osób początkujących, niekoniecznie rozeznanych w terminologii odnoszącej się do baz danych. W związku z tym pozwolę sobie na zastosowanie kilku uproszczeń, głównie związanych z definiowaniem typu danych w ... »
Tworzenie stron WWW najlepiej opisać na konkretnym przykładzie. Niemniej jednak w dzisiejszym odcinku e-lettera chciałbym napisać parę słów tytułem wprowadzenia do pracy z htlm. Natomiast w kolejnej przedstawić pewien przykład. Za pomocą OpenOffice możemy tworzyć zarówno proste strony, jak i te z ... »
Odpowiednikiem kratek w polu edycji jest są znaki ? w nawiasie trójkątnym, w linii komend można się między tymi polami przemieszczać poprzez wciśnięcie klawisza [F4], cofanie do poprzedniego pola można uzyskać kombinacją klawiszy [shift]+[F4]. Jeśli tworzymy lub modyfikujemy jakieś równanie w polu linii komend, wprowadzane zmiany powinny się automatycznie ukazać w ... »
Konwersji formatów w OpenOffice można dokonać na co najmniej dwa sposoby, z których korzystamy przede wszystkim w zależności od liczby plików, które chcemy przerobić. Zwróć uwagę na wskazówki, w jaki sposób to zrobić. Sposób pierwszy jest Ci zapewne doskonale znany. Polega on na otwarciu pliku w określonym formacie i zapisaniu go ... »
Prowadzisz rejestr zaliczek pobranych przez pracowników. Każda z nich powinna być rozliczona na koniec miesiąca. W arkuszu zgromadziłeś już kilkadziesiąt nazwisk i chciałbyś jeszcze wstawić dodatkową kolumnę zawierającą ostateczne daty zwrotu zaliczki. Jeśli nie chcesz tracić czasu na sprawdzanie liczby dni każdego miesiąca i dodatkowo chcesz uniknąć ręcznego wystukiwania poszczególnej ... »
Jako użytkownik Excela z pewnością stosujesz różne rodzaje obramowania komórek. Dzięki nim struktura tabeli jest przejrzysta, a na wydruku wydzielone są poszczególne rubryki w zestawieniach. Aby nadać obramowanie, zwykle wykonujesz następujące czynności: zaznaczasz zakres komórek, rozwijasz listę obramowań z paska narzędziowego i wybierasz określony rodzaj. Ten sposób sprawdza się w ... »
Masz zestawienie umów zawartych przez poszczególnych przedstawicieli w postaci arkusza Excela. W ostatnim wierszu wpisałeś formułę sumującą wszystkie wartości umów za pomocą funkcji SUMA. Uruchomiłeś w tym arkuszu polecenie Autofiltr, aby wydrukować tylko umowy podpisane przez jednego z przedstawicieli. Jednak przy włączonym filtrowaniu podsumowanie nadal sumuje wszystkie wartości umów. Ty ... »
Chcę otrzymywać informacje drogą elektroniczną i telefoniczną o dodatkowych promocjach, rabatach dotyczących produktów własnych WIP i partnerów WIP. Wiem, że moja zgoda może być wycofana w dowolnym momencie.
Skype, czyli bezpłatne telefonowanie przez Internet
Zobacz więcej »
Pracuj szybciej z komputerem
Korzystanie z wyszukiwarki Google
2025 © Wiedza i Praktyka Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.
/WiedzaiPraktyka /wip